کد خبر: 288132
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۹:۳۰:۳۹
| |

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

توجهی به تشرهای آمریکا نمی‌کنیم/ آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، گفت: اقدامات ترامپ برای جنگ روانی و دریافت امتیاز است اما ما توجهی به تشرهای آمریکا نمی‌کنیم.

توجهی به تشرهای آمریکا نمی‌کنیم/ آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند
کد خبر: 288132
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۹:۳۰:۳۹

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به عدم تمدید معافیت خریداران نفت ایران از سوی آمریکا، بیان کرد: همه حرکات و اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا صرفاً برای جنگ روانی و دریافت امتیازات بیشتر است اما ما نشان داده‌ایم که توجهی به تشرهای آمریکا نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، افزود: یکی از دلایل اصلی این مسئله آن است که برخی از چاه‌های نفت عربستان سعودی کم فشار شده است و این کشور امکان افزایش تولید نفت را ندارد و نمی‌تواند جایگزین جمهوری اسلامی در این زمینه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دیگر کشورهای نفتی هم شرایطی مشابه با عربستان دارند، تصریح کرد: از سوی دیگر در لیبی هم اغتشاشات و اختلافات بسیار زیادی به وجود آمده است و بر این اساس غربی‌ها و کشورهای مصرف‌کننده نفت حداکثر تا دو ماه می‌توانند از ذخایر اضطراری‌شان استفاده کنند.

حسن‌بیگی با بیان اینکه این اقدام آمریکا علیه ایران منجر می‌شود که قیمت نفت به حدود 100 دلار برسد، تصریح کرد: با افزایش قیمت نفت، قاعدتاً مردم آمریکا به خیابان‌ها می‌ریزند و اغتشاش به پا می‌کنند و در نتیجه شرایط برای دولت آمریکا سخت می‌شود و آنان نمی‌توانند در برابر اعتراضات مردمی مقاومت کنند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا، گفت: آمریکا 21 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و در مقابل چین حدود 18 تریلیون دلار پس‌انداز دارد و این کشور علاقه‌مند است که در خاورمیانه، جای آمریکا را پر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه تبدیل به زندان شده است و آنان دیگر حضور نظامی قدرتمندی در منطقه ما ندارند و در حال تخلیه کامل از منطقه هستند.

حسن بیگی با بیان اینکه چینی‌ها می‌دانند که محور اصلی مقاومت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: چینی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر قرار است که در خاورمیانه حضور داشته باشند، باید با جمهوری اسلامی باشند و به همین جهت تلاش می‌کنند سوخت خود را از خاورمیانه و در رأس آن از ایران تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه انرژی در دنیا در حال افزایش است و این مسئله در پاکستان و چین بسیار شدیدتر است، تصریح کرد: در مقابل تولید انرژی ملایم است و از طرفی بخش اعظم انرژی در دنیا گاز است و ایران جز کشورهای اول در مخزن گاز است و چینی‌ها می‌دانند که نمی‌توانند انرژی مورد نیاز خود را از دیگر کشورها تهیه کنند و بهترین کشور در این زمینه، ایران است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به وحدتی که بین مسئولان و ملت ایران پس از اعلام سپاه به عنوان گروه تروریستی به وجود آمد، ترامپ و دشمنان به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند به ایران فشاری وارد کنند و بر این مسئله واقفند که دست جمهوری اسلامی باز است و اگر بخواهد ضربات سنگینی را به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همواره در مذاکرات و جنگ لفظی و روانی با ایران مقابله می‌کنند اما به خوبی می‌دانند که اگر در عمل اقدامی علیه ایران انجام دهند، با شکست مواجه می‌شوند و برای آنکه پرستیژ خود را در سطح بین‌المللی حفظ کنند، تلاش می‌کنند که صرفاً در حد لفظی با ایران مقابله کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها