ابراز امیدواری شهردار تهران ازشکل‌گیری دانشگاه‌های کارآفرین

شهردار تهران عنوان کرد: امیدوارم نسل جدید دانشگاه‌ها که کارآفرین هستند به زودی با سرعت بیشتری شکل بگیرند هر چند که طلیعه آن را هم اکنون در برخی پیام رسان‌های خدماتی می‌بینیم.

ابراز امیدواری شهردار تهران ازشکل‌گیری دانشگاه‌های کارآفرین
کد خبر: 288169
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی شهردار تهران در جشن دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس که بعدازظهر روز گذشته برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه، خطاب به دانشجویان گفت: تا چندی پیش اگر خطایی می‌کردید به حساب دانشجو بودن گذاشته می‌شد، بعد از این اما در عرصه حرفه‌ای، خطای تخصصی شما را به راحتی قبول نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه کشور از ابتدای امسال با تجربه متفاوتی از حیث جوی مواجه شد، اظهار کرد: از دوم فروردین با بارش های بسیاری در کشور مواجه بودیم؛ تجربه ای که در یک دوره 50 تا 100 ساله اتفاق می افتد، در حالی که سدهای ما برای بارش 25 ساله ساخته می شوند. از این جهت بارندگی ها برای کشور نعمت بود، هر چند ناخوشایندی هایی در برخی نقاط کشورمان به همراه داشت.

شهردار تهران با اشاره به اینکه به طور متوسط از ابتدای سال، 54 میلیارد متر مکعب آب در سدها ذخیر شده است و تخمین زده شد که 80 میلیارد متر مکعب بارندگی در کشور داشتیم، عنوان کرد: در فارس اتفاق ناگواری افتاد و بسیار سریع در عرصه مجازی دست به دست شد؛ البته دلیل آن اتفاق حجم بارش نبود، یعنی حجم بارش نباید قاعدتا چنین اتفاقی را رقم می زد.

حناچی به دلایل حادثه شیراز پرداخت و گفت: یک دلیل این حادثه دستکاری ما در طبیعت بود چراکه آن منطقه نامش سیل آباد یا مسیل آباد است و ساخت و سازها دقیقا در همان نقطه انجام شد. عواملی از این دست موحب شد تا در روزهای اول سال که افراد معمولا در محل کار حاضر نیستند، غافلگیری پیش بیاید.

وی در ادامه به حجم بارندگی ها در خوزستان اشاره کرد و گفت: دبی سد کرخه در 8 فروردین به 8 هزار متر مکعب رسید که این میزان 12 برابر ورودی سد کارون بود. این حجم از سیلاب مسئولین را مجبور کرد که دریچه سدها را باز کنند که با این کار یا شهرهای خوزستان مانند حمیدیه، سبحانیه، سوسنگرد و هویزه زیر آب می رفتند یا زمین های کشاورزی؛ به هر صورت تصمیم سختی بود که باید گرفته می شد.

شهردار تهران ادامه داد: در سیل خرم آباد هم مشاهده کردیم که هیچ یک از هسته های مرکزی شهرها زیر آب نرفتند و پل دختر و پل های تاریخی خراب نشدند. تنها یک پل در جنوب خرم آباد به دلیل جدا شدن از سقف پایه منحرف شد ولی منهدم نشد. جالب تر این که پل های ساسانی 16 الی 17 دهنه دارند که معمولا دو یا سه دهنه پر می شود، این به آن معناست که گذشتگان طبیعت خود را خوب می شناختند و پل را بر اساس حداکثر آب ساخته بودند. در بازار زند وکیل در شیراز هم مردم تا مچ پا در آب بودند، اما حجره های بازار صدمه ندید چراکه هر حجره چند پله بالاتر از سطح زمین بود. متاسفانه ما این آموزه ها را فراموش کردیم و آسیب دیدیم، پس لازم است از این موضوعات درس بگیریم.

حناچی در ادامه به نقش دانشگاه تربیت مدرس در تهیه گزارش جامع راجع به پلاسکو پرداخت و گفت: بعد از پلاسکو دولت بنا به توصیه اعضای هیات وزیران تصمیم گرفت گزارش ملی از پلاسکو تهیه کند که این با امر با محوریت احمدی در دانشگاه تربیت مدرس انجام شد. خوشحالم که بگویم نتیجه آن گزارش تاثیرگذار بود؛ به این معنی که شرایط تهران در بحث تجهیزات فنی آتش نشانی با قبل از آن کاملا متفاوت شد.

وی توضیح داد: قبل از پلاسکو تعداد نردبان های بلند آتش نشانی تنها سه عدد بود که پس از آن 22 نردبان بلند خریداری شد. آموزش های آتش نشانی هم تغییر کرد و بسیاری از ضوابط و مقررات در حال بازنگری است. قرار است در خصوص سیل 98 هم چنین گزارشی تهیه شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان عنوان کرد: امیدوارم نسل جدید دانشگاه ها که کارآفرین هستند به زودی با سرعت بیشتری شکل بگیرند هر چند که طلیعه آن را هم اکنون در برخی پیام رسان های خدماتی می بینیم. در کوتاه مدت و میان مدت دیگر بودجه مانند قبل وجود ندارد و ما باید بتوانیم از محل آموزه ها، خلاقیت و نوآوری تولید ثروت کنیم.

حناچی همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی از تحریم استقبال نمی کند چرا که تحریم تبعات جبران ناپذیری برای کشور دارد. به هر حال در هیات حاکمه آمریکا با تیمی مواجه هستیم که در خصومت و خوی استکباری با گروه‌های دیگر متفاوت است.

وی در پایان گفت: اگر امروز امکان بازدارندگی در منطقه داریم به یمن تجربیات دفاع مقدس است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها