کد خبر: 288212
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۲۶:۱۰
| |

سراج:

همکاری‌های قضایی ضامن پویایی طرح «کمربند‌-‌راه» است

رییس سازمان بازرسی کل کشور که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی «کمربند-راه» به چین سفر کرده است، گفت: افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و ایجاد نهادهایی برای گسترش تجارت خارجی در آسیا، یکی از راهکارهای مقابله با زیاده‌خواهی و انحصارگرایی مالی آمریکا است.

همکاری‌های قضایی ضامن پویایی طرح «کمربند‌-‌راه» است
کد خبر: 288212
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۲۶:۱۰

اعتمادآنلاین| ناصر قاضی سراج در دیدار معاون حزب کمونیست چین در پکن از مواضع دولت چین در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا و مخالفت با وضع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تمجید کرد.


او تاکید کرد: ابتکار 'کمربند-راه' در ایجاد رشد اقتصادی کشورهای عضو این مسیر و بالا رفتن ارزش پولی و تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو موثر است.


رییس سازمان بازرسی کل کشور گسترش روابط در قاره های آسیا، اروپا و آفریقا در قالب ابتکار «کمربند-راه» را موضوعی تمدنی و فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: راه ابریشم محملی برای معرفی تمدن‌های بزرگ جهان به یکدیگر است.


قاضی سراج از ابتکار «کمربند-راه» به عنوان فرصتی برای به ظهور رساندن مدل نظارت، بازرسی و شفافیت بر اساس فرهنگ‌های شرقی و ارائه و معرفی آن به دیگر فرهنگ‌هایی که به واسطه این امر در این پروژه دخیل هستند یاد کرد.


او در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای فعالیت و همکاری همه جانبه در راستای همکاری های قضایی، نظارت و بازرسی، آمبودزمانی و مقابله با فساد با دیگر کشورهای عضو این ابتکار خبر داد.


قاضی سراج بر تلاش برای ایجاد اجماع نظر میان کشورهای عضو انجمن آمبودزمان آسیایی، انجمن بین‌المللی مسئولان مبارزه با فساد و موسسه آمبودزمان بین‌المللی برای اقدام موثر در زمینه سوء‌استفاده از اعطای تابعیت مضاعف به متهمان و مفسدان فراری تاکید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها