سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

ملت مقاوم ایران علیرغم تمام تحریم‌های واشنگتن راه خود را ادامه خواهد داد

سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان به تشریح دشمنی‌های آمریکا با کشورمان پرداخت و بر استقامت مردم ایران در برابر اسکتبار جهانی تاکید کرد.

ملت مقاوم ایران علیرغم تمام تحریم‌های واشنگتن راه خود را ادامه خواهد داد
کد خبر: 288220
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۳۶:۱۶

اعتمادآنلاین| سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا بر ایران گفت: ما از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با دشمنی و خصومت آمریکا مواجه بوده‌ایم چراکه در گذشته ایران یکی از پایگاه‌های واشنگتن بود و شاه نیز نقش ژاندارم منطقه را ایفا می‌کرد. از این جهت آنها نمی‌توانستند حکومتی انقلابی و مستقل را در رأس این کشور بسیار مهم بپذیرند؛ از این رو بلافاصله پس از پیروزی انقلاب سر ناسازگاری گذاشته و چالش‌هایی را برای مردم ما بوجود آوردند.

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران اگرچه در مقاطعی تشدید و در مقاطعی دیگر با ظاهری دیپلماتیک دنبال شده است اما روسای جمهور مختلف در آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری خواه همواره در دشمنی با ایرانی مواضع یکسانی داشته و تفاوت اساسی بین آنها وجود نداشته است.

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی افزود: برای مثال در ایام تبلیغات انتخاباتی رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که نتانیاهو و رقبایش همگی مواضع ضد ایرانی داشته و شعارهایشان علیه جمهوری اسلامی بود؛ این رویکرد با خصومت سردمداران کاخ سفید در مقاطع گوناگون نسبت به ایران صدق می‌کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به واکنش مردم ایران در دوره‌های گوناگون تحریم توسط آمریکا گفـت:باوجود تمام تحریم‌های آمریکا ملت مقاوم ایران همواره راه خود را ادامه داده و واشنگتن نه تنها به موفقیت مورد نظر دست پیدا نکرد و نتوانست نظام اسلامی را از بین ببرد بلکه در حوزه‌های مختلف نیز شکست‌های سنگینی را تحمل کرد.

این استاد دانشگاه تهران تشریح کرد: در جنگ تحمیلی عراق و حامیانش علیه جمهوری اسلامی، در جنگ‌افروزی علیه دولت و ملت سوریه و عراق توسط تکفیری‌ها و تشکیل دولت داعش، آمریکا و حامیان منطقه ای آنان همواره با شکست سنگین مواجه شده و حتی ترامپ به صراحت اعلام کرده است که چز شکست دستاوردی نداشته است. بنابراین خودشان هم به خوبی آگاهند که از این اقدامات نتیجه‌ای نخواهند گرفت اما ظاهرا راه دیگری برای ابراز خصومت و دشمنی با ایران ندارند، و به یاری خداونداستقامت و آگاهی مردم ایران در این مقطع هم موجب شکست سخت آنان خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف آمریکا ذیل تحریم‌ها گفت: هدف اصلی از تحریم‌ها این بوده که ما تسلیم شویم، از اهداف و آرمان‌های انقلاب دست برداشته و خواسته‌های آنها را تأمین کنیم درحالی که خواسته‌های آنها «حد یقف» ندارد و هر مقدار هم کوتاه بیاییم مجدداً خواسته‌ها و امتیازات دیگری را مطرح می‌کنند. تجربه‌ای که پیوسته هم در ایران و هم در کشورهای دیگر تکرار شده و کسانی که تسلیم شده‌ و سازش کرده‌اند نتیجه مطلوبی عایدشان نشده است از این جهت در برابر روحیه استکباری نظام سلطه برای حفظ منافع ملی راهی جز ایستادگی و مقابله نداریم.

حسینی درباره برخی اظهار نظرها در درون کشور درباره ارتباط با آمریکا ادامه داد: متأسفانه در مقاطع مختلف برخی جریان‌های غرب‌گرا و لیبرال‌منش با بزک کردن سیمای غرب در بین مردم ترویج می کردند که اگر دست از اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب برداریم و راه سازش را در پیش بگیریم به نفع کشور است؛ همان ایده‌ای که توافق هسته ای و برجام را در دستور کار قرار داد، درحالی که با گذشت نزدیک به 6 سال نه آمریکا و نه اروپا هیچ کدام به تعهدات خود پایبند نبودند!

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حتی در روزهای اخیر اروپا تحریم‌های به اصطلاح حقوق بشری خود نسبت به ایران را تمدید کرده و با پیش کشیدن موضوع توان موشکی ایران خواستار محدودیت‌ها وکاهش قدرت موشکی ایران شده است؛ موضعی که نشان می‌دهد اروپا و آمریکا اهداف و سیاست های یکسانی در برابر ایران داشته و لذا نمی توانیم به اروپا امید داشته باشیم بلکه برای برون رفت از مشکلات کشور باید بر توان‌مندی های درونی خود تاکید کرده و زمینه‌های همکاری با کشورهای همسایه، منطقه و شرق را تقویت کنیم

وی تعامل با کشورهای همسایه را یکی از راه‌کارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: یک نمونه آن گسترش مبادلات تجاری با عراق تا حجم 20 میلیارد دلار است که برای رونق تولید و اقتصاد ما بسیار مفید و ضروری است؛ یا با مشارکت همه جانبه در بازسازی عراق و سوریه و توسعه همکاریهای بازرگانی با کشورهای همسایه می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و نیازی به آمریکا و اروپا نداشته باشیم.

وی درپایان خاطر نشان کرد: تحلیل غرب این بود که با تحریم های فلج کننده نارضایتی در بین توده‌های مردم افزایش یافته و دیگر از جمهوری اسلامی حمایت نخواهند کرد، لذا از سال 90 به بعد شاهد تشدید تحریم‌ها هستیم و در ماجرای برجام هم که کوتاه آمدیم نتیجه‌ای عاید کشور نشد و حالا با خروج آمریکا از برجام و عدم اقدام جدی از سوی اروپا و نیز تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی ترامپ، همگان حتی خوش باوران به آمریکا به این جمع بندی رسیده‌اند که راهکاری جز ایستادگی و اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی فرا روی ملت شریف ایران نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها