کد خبر: 288224
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۴۲:۱۱
| |

بازی چه نقشی در سلامت کودکان دارد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه کرده‌است: کودکان برای برخورداری از سلامت کامل باید بیشتر بازی و از نشستن‌های طولانی مدت خودداری کنند.

بازی چه نقشی در سلامت کودکان دارد؟
کد خبر: 288224
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۴۲:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ در دستورالعمل اخیر سازمان بهداشت جهانی آمده‌است: کودکان کمتر از پنج سال نباید مدت زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون و انجام‌ بازی‌های رایانه‌ای کنند. لازم است خواب خوبی داشته باشند و مدت زمان بیشتری را بازی کنند تا در سلامت کامل باشند.

به گفته تدروس آدهانوم قبریسوس - دبیرکل سازمان بهداشت جهانی - دوره اولیه زندگی زمانی است که فرآیند رشد به سرعت اتفاق می‌افتد و ضروری است سبک زندگی خانواده به گونه‌ای باشد که بهبود سلامت را به دنبال داشته باشد.

کارشناسان این سازمان دستورالعمل جدیدی را در مورد کیفیت خواب و میزان فعالیت جسمی کودکان زیر پنج سال ارائه کرده و تاثیرات خواب ناکافی و نداشتن فعالیت جسمی مناسب را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که ارتقای فعالیت‌های جسمی در کنار خودداری از نشستن‌های طولانی مدت و داشتن خواب کافی می‌تواند سلامت جسم و روان کودک را بهبود دهد و از چاقی در دوران کودکی که با بروز بیماری‌های جسمی دیگر در سال‌های بعد همراه است، پیشگیری کند.

در حال حاضر بیش از 23 درصد از بزرگسالان و 80 درصد از نوجوانان فعالیت جسمی کافی ندارند. درصورتی‌که فعالیت‌های جسمی سالم در کنار الگوی خواب صحیح از دوران اولیه زندگی نهادینه شود به شکل‌گیری عادات صحیح در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها