اخبار روز آخر جشنواره جهانی فجر

روز پایانی جشنواره جهانی فیلم فجر به بازپخش آثار برتر این رویداد که شب گذشته در آیین اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفتند، اختصاص یافته است.

اخبار روز آخر جشنواره جهانی فجر
کد خبر: 288243
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۵:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ «مهر سیمرغ» عنوان بسته خبری-تحلیلی روزانه‌ای است که پیش از این در ایام برگزاریسی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به صورت روزانه انعکاس اهم اخبار مرتبط با متن و حاشیه این رویداد را در دستور کارقرار داده بود و حالا به مرور متن و حاشیه «سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر» می‌پردازد.

همچنان می‌توانید با «مهر سیمرغ» در جریان آخرین تحولات بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور قرار بگیرد.

پرونده سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، شب گذشته با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف این رویداد به پایان رسید و امروز جمعه 6 اردیبهشت‌ماه فرصتی است تا علاقمندانی که در روزهای برگزاری جشنواره تماشای برترین‌ها را از دست داده‌اند، به تماشای این آثار بنشینند.

فیلم روز؛ جوان روس

همیشه جذاب‌ترین جایزه یک جشنواره سینمایی جایزه «بهترین فیلم» است. جایزه‌ای که به نوعی معرف سلیقه حاکم برهیأت داوران برای ارائه تعریفی مشترک از استانداردهای سینمایی است.

«جوان روس» حالا چنین جایگاهی را در میان فیلم‌های حاضر در بخش اصلی سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به‌دست آورده است؛ فیلم اول فیلمساز جوان سینمای روسیه که حسابی به دل داوران جشنواره جهانی با سلایق وفرهنگ‌های مختلف نشسته و سیمرغ سیمین «بهترین فیلم» این رویداد را به نام خود ثبت کرده است.

فیلم «جوان روس» داستان یک پسر ساده روستایی را روایت می‌کند که با رویای ساده‌لوحانه کسب شهرت و مدال، خود را به خط مقدم جبهه‌های جنگ جهانی اول می‌رساند. در اولین نبرد، او بینایی خود را از دست می‌دهد و حالا باید به‌عنوان یک شنونده نقش ایفا کند - او باید با استفاده از یک‌سری ابزارهای بزرگ و فلزیِ قیف‌مانند به دقت به‌صدای محیط گوش دهد و به محض نزدیک شدن هواپیماهای دشمن، آژیر خطر را به صدا درآورد.

جوان روس اولین فیلم بلند سینمایی کارگردانش یعنی الکساندر زولوتوخین است و امروز جمعه در دو نوبت در پردیس سینمایی چارسو اکران می‌شود؛ اولی در ساعت 16:30 در سالن شماره 6 و دیگری در ساعت 22:30 در سالن شماره چهار.

برنامه نمایش فیلم‌های منتخب سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در روز جمعه 6 اردیبهشت ماه بدین شرح است:

«پیش از ژاله» ساعت 14 چارسو 6 برنده جایزه بهترین بازیگر مرد بخش «سینمای سعادت»

«ایرینا» ساعت 15 چارسو 1 برنده جایزه بهترین بازیگر زن بخش «سینمای سعادت»

«جای خالی دوست» ساعت 16 چارسو 2 برنده جایزه بهترین فیلم بخش «جلوه گاه شرق»

«جهان با من برقص» ساعت 20 چارسو 1 برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش «سینمای سعادت»

«جوان روسی» ساعت 22:30 چارسو 4 برنده جایزه بهترین فیلم بخش «سینمای سعادت»

«واکرسدورف» ساعت 19:45 فلسطین 1 برنده جایزه بهترین فیلمنامه بخش «سینمای سعادت»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها