کد خبر: 288314
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

محمود کلاری، فیلمبردار سینما، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

جشنواره جهانی فجر سال‌به‌سال به نقطه مورد نظر خود نزدیک‌تر می‌شود/ حضور جوانان در جشنواره جهانی فیلم فجر خوشایند است

محمود کلاری، فیلمبردار سینمای ایران گفت: از نظر هنر، اقتصاد و ترکیب ساختار جغرافیایی، شاید اهمیتی که سینمای ایران دارد، سینمای کشورهای دیگر مثل کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی ندارد.

حجم ویدیو: 16.19M | مدت زمان ویدیو: 00:05:55 دانلود ویدیو
کد خبر: 288314
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌‌ جشنواره جهانی فیلم فجر ، امسال با دعوت از کارگردان‌های بزرگ و فیلمسازان مطرح از کشورهای مختلف برگزار و ورکشاپ‌هایی در زمینه سینما تشکیل شد. اصغر فرهادی، سوکوروف، مجید مجیدی در جشنواره کارگاه برگزار کردند و تجربیات‌شان را با سینما دوستان به اشتراک گذاشتند. محمود کلاری، فیلمبردار سینمای ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به ارزیابی این دوره از جشنواره پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

*شما خارج از کار و حرفه‌‌تان، ارتباط عمیقی با افراد جوان، ژورنالیست‌ها و همچنین کارگردانان و فیلمبرداران دیگر دارید. می‌خواهم از فضای جشنواره امسال بپرسم. در سال‌های اخیر شما با این جشنواره همکاری داشتید و کمک کردید و مشوق جشنواره جهانی بودید. فکر می‌کنید این مسیر ادامه پیدا کند؟

این جشنواره یکی از کارهایی است که ما باید در جهت معرفی سینمای ایران انجام دهیم. سینمایی که در سطح جهانی جایگاه ویژه‌ و مرتبه قابل‌توجهی دارد.

از نظر هنر، اقتصاد و ترکیب ساختار جغرافیایی، شاید اهمیتی که سینمای ایران دارد، سینمای کشورهای دیگر مثل کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی ندارد.

به نظر من جشنواره جهانی فیلم فجر از اتفاقاتی است که می‌تواند در این زمینه کارساز باشد، اسباب ارتباط را فراهم کند و فیلم‌سازهای دیگر خیلی علاقه‌مند هستند تا بیایند کشور ما را ببینند، با فیلم‌سازان ما آشنا شوند و از نزدیک در جریان سینمای ما قرار بگیرند.

این نقش تعاملی را جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اجرا می‌کند و رفته‌رفته جایگاهی که انتظار آن را داریم و امیدواریم هرچه زودتر به آن برسیم به دست می‌آورد. سیر صعودی در این سال‌ها کاملا مشهود است. عرصه فیلم‌ها، تنوع فیلم‌ها و کشورهایی که حضور پیدا کردند، انتخاب فیلم‌ها و همین‌طور دامنه‌های برنامه‌های جنبی که به نظر من در حال گسترده‌ترشدن است.

شما به جوانان اشاره‌ داشتید. این برایم خیلی خوشایند است. در واقع یکی از زمینه‌هایی است تا دوستان جوان ما بتوانند با همتایان خود در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند. برای آنها که دشواری سفر به کشورهای مختلف دارند، چه به‌لحاظ مشکلات مرسوم اقتصادی و چه وضعیت محدود سیاسی و... به نظر من یک‌سری موقعیت‌هایی را برای جوانان فراهم می‌کند.

*در مورد لوکا بیگاتزی، فیلمبردار «کپی برابر اصل» صحبت کنیم. با توجه به برداشت‌هایی که از جولیت بینوش داشتند، نظر شما چیست؟

بله، من یک بار ایشان را در شلوغی‌ محیط جشنواره ملاقات کردم. این یکی از این مواردی است که به آن اشاره کردم. حضور چنین سینماگرانی جای خوشحالی دارد. امیدوارم که حضورشان در سال‌های آینده بیشتر و بیشتر شود و دوستان بتوانند از این تبادل نظرها استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها