معاون وزیر کشور تاکید کرد:

بار سنگین بازسازی مناطق سیل‌زده، نیازمند حضور خیرین

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با قدردانی از انجمن خیرین مسکن‌ساز برای ساخت 1000 واحد مسکونی در مناطق سیل زده گفت: بار بازسازی مناطق سیل زده، بار سنگینی است و در این زمینه نیازمند مشارکت موثرتر مردم و خیرین در همه بخش‌ها از جمله خیرین مسکن‌ساز هستیم.

بار سنگین بازسازی مناطق سیل‌زده، نیازمند حضور خیرین
کد خبر: 288335
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۵:۲۵:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی جمالی‌نژاد در نشست با مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز اظهار کرد: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر به منظور رفع آلام ساکنان این مناطق، نیازمند حضور پررنگ و کمک‌های عموم هموطنان در سراسر کشور است و تلاش می‌کنیم که زمینه مشارکت خیرین بویژه خیرین مسکن‌ساز، حضور بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، کارآفرینان و حتی سرمایه گذاران را در این زمینه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین، انسان‌هایی دلسوز و علاقه‌مند به همنوع هستند که مردم کشورمان از نتیجه همت و تلاش‌های آنان در بخش‌های مختلف از جمله ساخت مسکن و مدرسه و مراکز درمانی بهره‌مند شده‌اند، اظهارکرد: دولت در بازسازی مناطق سیل‌زده بار سنگینی بر دوش دارد تا انتظارات و نیازهای این مناطق را رفع کند ولی توان خدماتی که دولت می‌تواند در این زمینه انجام دهد، محدود است و در این شرایط حضور و نقش آفرینی موثر خیرین، تاثیر فراوانی بر خدمات‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده دارد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه تجربیات موفق خیرین در زمینه ساخت مدرسه و مسکن در برخی مناطق حتی میزان اقدامات آنها همپای فعالیت دولت است،گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت شرط لازم در زمینه بازسازی مناطق سیل‌زده و پیش رفتن کارها به نحو مطلوب است و دولت برای کمک به مناطق سیل‌زده و ساکنان آسیب دیده‌ نیازمند یاری مردم نوعدوست و خیرین است و همه باید در این موضوع مشارکت و اطلاع رسانی کنند تا شاهد افزایش مشارکت و کمک‌های خیرین همچنین کمک های مردمی باشیم.

وی افزود: مردم کشورمان انگیزه زیادی برای انجام کارهای خیر دارند و اگر مشکلات مناطق آسیب دیده برای آنها تشریح شود و خیرین مطلع شوند که گروهی از مردم نیازمند یاری هستند، قطعاً در این زمینه گام برخواهند داشت و در رفع این مشکلات به دولت کمک خواهند کرد. این روزها که دولت،‌ دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل هستند، مسوولان امر باید به مبحث جلب مشارکت‌های مردمی، ظرفیت خیرین و اقدامات خداپسندانه و تجربیات آن‌ها در حوادث گذشته توجه کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید براینکه دولت و ملت باید با همفکری و همکاری یکدیگر در حوزه کمک به سیل‌زدگان و بازسازی مناطق سیل‌زده حرکت کنند،‌گفت: خوشبختانه خیرین اعتقاد دارند که همه روزهایشان باید با عمل صالح و خیر و برکت باشد و شاهدیم که خیرین مسکن ساز این روزها با هدف کمک به هموطنان آسیب دیده از سیل در حال برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن هستند و خداوند متعال قطعا به زندگی آنان خیر و برکت عطا خواهد کرد.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده با بیان اینکه اقدامات خیرین از جمله نمادهای حضور مردم در صحنه برای غلبه بر مشکلات کشور است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم چرخه زندگی مردم در مناطق آسیب دیده از سیل زودتر احیا شود و در این عرصه حضور و حمایت خیرین مسکن ساز،‌که بارها شاهد انجام اقدامات باارزشی از سوی آنها بوده ایم، دلگرم کننده است.

جمالی‌نژاد همچنین گفت: وزارت کشور آماده همه نوع همکاری و همفکری و ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور تقویت مشارکت خیرین و خیرین مسکن ساز در بازسازی مناطق سیل زده است تا اقدامات مورد نظر خیرین به منظور رفع حداکثری نیازهای مناطق سیل‌زده ساماندهی شود و روند مشارکت آنها در این عرصه بهبود یافته و انجام امور سرعت گیرد.

در این نشست سلگی - مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز - ضمن بیان گزارشی در خصوص اقدامات این انجمن در خصوص کمک به سیل‌زدگان گفت: تاکنون احداث 1000 واحد مسکونی برای خانوارهایی که مشکلات متعددی دارند و تقریبا تمام زندگی خود را در سیل از دست داده‌اند در دستور کار خیرین مسکن‌ساز قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم تا این واحدها در مدت زمان یکساله احداث شوند و در اختیار سیل‌زدگان شناسایی شده قرار بگیرند.

به گفته سلگی، احداث واحدهای مسکونی مختص سیل‌زدگان با کمک منابعی که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد همچنین کمک خیرین انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی همچنین گفت: بنا داریم برای کلیه استان‌هایی که خسارت سیل داشتند همایش‌هایی را با حضور خیرین برگزار تا میزان کمک‌ها و نیازها را ارزیابی کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها