شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

جشنواره جهانی فیلم فجر محل تعامل ما و سینمای جهان است/ هنوز یک متد خاص بازیگری را انتخاب نکرده‌ام

شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تئاتر درباره تفکیک جشنواره ملی و جهانی فجر گفت: «این روزها همه ما روزهای پرکار و شلوغی داریم. احساس می‌کنم از وقتی که جشنواره ملی فجر و جشنواره جهانی فجر از هم تفکیک شدند دو تیم متفاوت با تمرکز کامل و دانش و کارشناسی کامل روی این دو موضوع کار می‌کنند.»

حجم ویدیو: 13.22M | مدت زمان ویدیو: 00:05:21 دانلود ویدیو
کد خبر: 288340
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، به بررسی عملکرد جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخت. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*شما امسال در جشنواره جهانی فجر در کاخ جشنواره حضور داشتید. به عقیده من با گپ زدن هنرمندان خارجی و ایرانی تعاملاتی به وجود می‌آید که شاید برای سینمای ایران در سطح بین‌الملل سازنده باشد. لطفا در مورد این تعامل توضیح دهید. شما با تجربه‌هایی که دارید و جشنواره‌هایی که رفتید، جشنواره فیلم فجر را چگونه می‌بینید؟

این روزها همه ما روزهای پرکار و شلوغی داریم. احساس می‌کنم از وقتی که جشنواره ملی فجر و جشنواره جهانی فجر از هم تفکیک شدند دو تیم متفاوت با تمرکز کامل و دانش و کارشناسی روی این دو موضوع کار می‌کنند. اینها به هم بی‌ربط نیست، اما چون تقسیم کار شده، انرژی هم تقسیم شده است. به نظرم برگزاری در هر دو سو، هم در جشنواره ملی و هم در جشنواره جهانی کیفیت بالایی دارد.

ما از طریق دعوت آثار و صاحبان آثار به جشنواره، با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شویم. این اتفاق خیلی مبارکی است. اینکه یک تعامل فکری و تبادل‌نظر بین ما و سینمای جهان برقرار شود، به نظرم اتفاق خوبی است. من امیدوارم هر سال تعداد افراد و آثاری که به این جشنواره دعوت می‌شوند، بیشتر شود و بتوانیم با بخش‌های مختلفی از سینمای جهان آشنا شویم.

*شما یکی از بازیگران پرکار سینمای ایران هستید که در نقش‌های بسیار متفاوتی در سال‌های اخیر بازی کردید. در حال حاضر به عنوان بازیگری که ژانرهای مختلفی را تجربه کرده، از لحاظ فکری و حرفه‌ای در چه شرایطی هستید؟ آیا باز هم باید تجربه‌های متفاوت با کارگردان‌های متفاوت داشته ‌باشید یا اینکه نگرش خاصی را دنبال می‌کنید؟

نه. راستش احساس می‌کنم تا زمانی که بازیگری دغدغه من است، ترجیح بدهم گونه‌های مختلف بازیگری را با کارگردان‌های متفاوت تجربه کنم. این برایم خیلی جالب است که بتوانم در نقش‌های مختلف و متفاوت ظاهر شوم. همان‌طور که اشاره کردید برای خودم یک جذابیت و یک دغدغه ثانویه است. فکر می‌کنم هنوز یک متد خاص را انتخاب نکردم.

*در حال حاضر کار خاصی را شروع کردید و یا قصد بازی در آن را دارید؟

بله. فیلم‌نامه «زنبور کارگر» نوشته آقای سعید نعمت‌الله را خواندم و قرار است در این فیلم بازی کنم و سریال «هیولا» را هم دارم که از چند روز دیگر به بازار خواهد آمد. دو گونه صددرصد متفاوت هستند. «هیولا» شیرین و خوشمزه و «زنبور کارگر» یک فیلم غیرکمدی است. این به همان سوال شما برمی‌گردد که ترجیح می‌دهم مدام تجربه کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها