علاء‌الدین بروجردی:

تبادل زندانیان، اقدامی برای دفاع از حقوق ایرانیان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، اقدامی مناسب و دیپلماتیک برای دفاع از حقوق و آزادی اتباع ایرانی است که به ناحق در آمریکا زندانی شده‌اند.

تبادل زندانیان، اقدامی برای دفاع از حقوق ایرانیان است
کد خبر: 288452
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۰۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علاء‌الدین بروجردی با بیان اینکه نخستین بار نیست که ما در زمینه مبادله زندانیان با آمریکایی‌ها مذاکره، توافق و عمل کرده‌ایم، گفت: با توجه به مسئولیت وزارت امور خارجه در دفاع از اتباع ایرانی و اینکه آمریکایی‌ها، تعداد قابل‌توجهی از افراد تحصیل‌کرده ما را به بهانه دور زدن تحریم‌ها و با فشار به کشورها به آمریکا مسترد و آن‌ها را زندانی کرده‌اند؛ پیشنهاد دکتر ظریف گامی در جهت احقاق حقوق ایرانیان است.


او ادامه داد: اقدام آمریکا در مورد اتباع، نخبگان و ملت ایران، ظالمانه بوده و آمریکا سال‌هاست که این رویه را دنبال می‌کند.


بروجردی با بیان اینکه اصل اقدام و پیشنهاد دکتر ظریف یک ضرورت برای دستگاه دیپلماسی کشور است، تصریح کرد: دفاع از حقوق ایرانیان از وظایف مسلم وزارت امور خارجه است؛ چارچوب و چگونگی اجرای این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی به تصویب می‌رسد؛ این پیشنهاد زمینه‌ساز اقدامات مناسب و راهگشای بعدی و در راستای آزادی اتباع ایرانی خواهد بود که با ادعاهای واهی آمریکا مبنی بر دور زدن تحریم‌ها به ناحق در زندان‌های این کشور زندانی شده‌اند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌ها صحنه جنگ دیگری است که آمریکا علیه نام جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده و مجزا از مقوله دفاع از حقوق ایرانیان است.


بروجردی افزود: ما این را به‌عنوان یک انحراف از توافق‌هایی که آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران و در قالب برجام با تعداد قابل‌توجهی از کشورهای شاخص جهان انجام دادند، دنبال خواهیم کرد و قطعاً آمریکا و ترامپ به جایی نخواهند رسید؛ اظهارات باراک اوباما مبنی بر اشتباه بودن تصمیمات ترامپ و اینکه هیچ‌گاه نتوانسته‌اند تحریم‌ها را در مورد ایران اعمال کنند و اینکه ایرانی‌ها به‌عنوان یک ملت هوشمند همیشه تحریم‌ها را دور زده‌اند؛ واقعیتی است که از زبان مسئول عالی‌رتبه آمریکایی عنوان شده است.


او ادامه داد: تحریم‌های آمریکا هیچ‌گاه نتوانسته است بر استقامت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اثر داشته باشد؛ آمریکا با تحریم راه به جایی نخواهد برد و تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تحریم شرکت‌های آمریکایی را به دنبال خواهد داشت.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هیچ‌گاه در برابر تحریم‌های آمریکا جا نزده‌ایم و به شیوه‌های مختلف مشکلات خود را حل کرده‌ایم، بار دیگر تأکید کرد: بحث تحریم‌ها و دفاع از حقوق ایرانیان دو مقوله جدا از یکدیگر هستند و باید با جدیت پیگیری شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها