کد خبر: 288522
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۹:۳۵
| |

افزایش 10 و 13 درصدی تعرفه پزشکان

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: تعرفه ویزیت پزشکان در مراکز دولتی 10 درصد و در مراکز خصوصی 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش 10 و 13 درصدی تعرفه پزشکان
کد خبر: 288522
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۱:۵۹:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ علی علیزاده پیش از ظهر امرروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه نصب تعرفه در تمامی مراکز درمانی الزامی است؛ اظهار داشت: مراکز خصوصی و دولتی موظفند که تعرفه را رعایت کنند و مردم نیز درصورت داشتن شکایت می‌توانند از طریق سامانه 1666 بیمه سلامت و یا مراجعه به واحد نظارت درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به ارائه شکایت خود اقدام کنند.

وی افزود: تعرفه ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی و phd پروانه‌دار در مراکز دولتی دانشگاهی 127 هزار ریال و 38 هزار و 100 ریال سهم بیمار و تعرفه خصوصی آنها 270 هزار ریال و سهم بیمار 181 هزار و100 ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: تعرفه پزشکان و دندانپزشکان متخصص و phd-md در مراکز دولتی دانشگاهی 159 هزار ریال و سهم بیمار 47 هزار و 700 ریال است که در تعرفه خصوصی410 هزار ریال محاسبه شده که سهم بیمار 298 هزار و700 ریال است.

علیزاده بیان داشت: تعرفه پزشکان و دندانپزشکان - فلوشیپ و متخصص روانپزشکانو پزشکان فوق تخصص در بخش دولتی دانشگاهی 192 هزار ریال است که سهم بیمار 57 هزار و 600 ریال بوده و در بخش خصوصی 520 هزار ریال است که سهم بیمار 385 هزار و 600 ریال است.

وی، تعرفه پزشکان فوق تخصص روانپزشک در بخش دولتی را 229 هزارریال با 68 هزار و 700 ریال سهم بیمار و در بخش خصوصی نیز 590 هزار با سهم بیمار 429 هزار و 700 ریال و کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار رابه ترتیب 109 و 89 هزار ریال در بخش دولتی اعلام کرد و در بخش خصوصی نیز 220 و190 هزار ریال اعلام کرد که به طور کامل توسط بیمار پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، تعرفه پزشکان عمومی بالای15 سال سابقه بالینی در بخش دولتی دانشگاهی 127 هزار ریال است که 38 هزار و 100 ریال توسط بیمار پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی، این تعرفه 310 هزار و 500 ریال است که 221 هزار و 600 ریال توسط بیمار پرداخت می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی به تصویب هیئت وزیران رسیده است؛ تاکید کرد: کلیه مقاطع تحصیلی درصورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده کنند که عنوان مربوطه در پروانه مطب آنها درج شده باشد.

وی در بخش دیگری نیز گفت: 42 دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان فعالیت دارند که امورات مرتبط با صدور دفترچه، چاپ و تمدید، تعویض و... را انجام می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان افزود: نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه، مهم‌ترین اولویت بیمه سلامت هرمزگان در سال‌جاری است که بیمه‌شده باکد ملی و شماره تلفن همراهش، نسخه الکترونیکی را دریافت کرده و در مراکز مختلف، خدمات را دریافت می‌کند.

علیزاده ادامه داد: این طرح در سال گذشته به صورت پایلوت در قشم اجرا شد و امسال در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بررسی آنلاین نسخه‌های بیماران بستری را در برنامه داریم که در مرحله نخست، تعداد کاغذهای مصرفی در سند بستری که به طور میانگین 20نسخه است، به دو برگ کاهش می‌یابد و در نهایت به یک برگ می‌رسد.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای بین‌المللی هر 8840 برگ کاغذ معادل یک درخت است که این روش گام اساسی در کاهش مصرف کاغذ است.

علیزاده گفت: کسانی که تا قبل از مهرماه 96 دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کرده‌اند؛ همچنان از خدمات تعویض و تمدید بهره‌مند می‌شوند و پس از آن تاریخ بیمه ایرانیان جایگزین شد که درحال حاضر این صندوق بیمه‌ای با حق بیمه سالانه
برای هر نفر290 هزار و 300 تومان اجرایی شده است.

وی، میزان فرانشیز بیمه‌های پایه را در بخش سرپایی 25 تا 30 درصد تعرفه و در بخش بستری معادل ده درصد تعرفه اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، هزینه صدور دفترچه المثنی تمام صندوق‌های بیمه‌ای خدمات درمانی برای بار نخست 9 هزار تومان با دوره انتظار یک ماهه و برای بار دوم 18 هزار تومان با 45 روز انتظار اعلام کرد که بیماران خاص از دوره انتظار معاف هستند.

علیزاده گفت: سامانه 1666 پاسخگوی بیمه شدگان در حوزه های مختلف است و با رویکرد حقوق شهروندی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه 1666 به صورت کشوری و راهی برای پاسخگویی بهتر به مردم درخصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت است؛ اظهار داشت: این سامانه 24 ساعته پاسخگو است و دوشنبه یک هفته درمیان هم‌زمان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و معاونانش در تهران و مدیران کل بیمه سلامت استان ها ومعاونان از ساعت 10 تا 11 پاسخگوی بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد و... در حوزه‌های مختلف هستند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان افزود: مردم در تماس با سامانه 1666 درخواست‌های مرتبط با وظایف سازمان بیمه سلامت را عنوان و این درخواست‌ها به تناسب موضوع بررسی می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، سامانه‌ای را تحت عنوان 1666 در مردادماه سال گذشته راه‌اندازی کرد که وظیفه آن پاسخگویی به درخواست‌های مردم، بیمه‌شدگان و همچنین شرکای کاری و تسهیل ارتباط آنها با مدیران این سازمان است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها