محله هوشمند با مبلمان شهری متغیر در کانادا طراحی شد

در دنیای امروز، شهرهای بزرگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشتر متناسب با رفت‌و‌آمد خودروها هستند اما یک شرکت تجاری محله‌ای هوشمند را برای افراد پیاده در تورنتو طراحی کرده است.

محله هوشمند با مبلمان شهری متغیر در کانادا طراحی شد
کد خبر: 288569
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۳:۱۵:۵۲

اعتمادآنلاین| شرکت Sidewalk Labs وابسته به آلفابت(شرکت مادر تخصصی گوگل)، به دنبال طراحی محله‌ای هوشمند در تورنتو است که ویژگی اصلی آن خیابان‌های کوچک متصل به یکدیگر است. در این خیابان‌ها، فضای کافی تنها برای حرکت دوچرخه‌ها و افراد پیاده وجود دارد و اتومبیل‌ها امکان رفت و آمد ندارند.

کنترل آنی ترافیک خیابان‌های طراحی‌شده برای رفت‌و‌آمد اتومبیل‌ها و امکان تغییر سریع مبلمان شهری برای تسهیل حرکت اتومبیل‌ها، دوچرخه‌سواران و افراد پیاده از جمله ویژگی‌های این محله هوشمند خواهد بود. این تغییرات در تمامی ساعات شبانه روز و بر مبنای نیازهای شهروندان هر محل صورت می‌گیرد.

خیابان‌های عریض این محله برای حرکت خودروهای سنتی به همراه راننده طراحی می‌شوند. همچنین شبکه ای از راه‌های باریک در هر بخش محله برای حرکت افراد پیاده و دوچرخه سواران در نظر گرفته می‌شود. شبکه‌ای از حسگرها و الگوریتم‌های هوشمند نیز برای کنترل آنی شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اطلاعات ممکن است برای تغییر ساختار و مسیرهای خیابان‌های عریض و همین طور مسیرهای باریک مورد استفاده قرار بگیرند.

خودروهای هوشمند نیز در این محله قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند و سرعت آنها و نیز دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای کنترل می‌شود؛ به گونه‌ای که آنها قادر به تخلف و افزایش بیش از حد سرعت نیستند. به عنوان مثال دوچرخه‌سوارها قادر به پشت سر گذاشتن حداکثر سرعت 8 کیلومتر در ساعت نخواهند بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها