معترضان سودانی خواستار غیرنظامی بودن دولت انتقالی هستند

هزاران شهروند معترض سودانی برای سومین هفته متوالی در مقابل مقر ارتش این کشور اعتصاب کرده و بار دیگر خواستار تحویل قدرت به یک دولت غیرنظامی شدند.

معترضان سودانی خواستار غیرنظامی بودن دولت انتقالی هستند
کد خبر: 288596
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۳:۴۰:۴۵

اعتمادآنلاین| هزاران شهروند معترض سودانی برای سومین هفته متوالی در مقابل مقر ارتش این کشور اعتصاب کرده و بر خواسته محوری خود یعنی تشکیل یک دولت انتقالی متشکل از غیرنظامیان پافشاری کردند.

طبق این گزارش، همچنین انتظار می‌رود که ائتلاف آزادی و تغییر سودان نیز طی چند روز آتی نشستی را به منظور تشکیل یک کمیته کوچک برای گفت‌وگو با شورای نظامی انتقالی این کشور برگزار کند.

اپوزیسیون سودان شورای نظامی را ادامه حکومت عمر البشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور می‌دانند و خواستار سرعت بخشیدن به تشکیل شورایی متشکل از غیرنظامیان هستند.

این درحالی است که ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان نیز اعلام کردند که با همکاری با تعدادی از قضات در تمامی دادگاه‌ها اعتصاب خواهند کرد و به دنبال آن اعتصاب عمومی در کشور اعلام خواهد شد.

در همین راستا، رشید سعید یعقوب، سخنگوی «جمعیت شاغلین سودان» در سخنانی بر تداوم تظاهرات و اعتصاب تا زمان تحقق خواسته‌های جنبش مردمی تأکید کرد.

او در گفت‌وگو با المیادین بر ادامه مذاکرات با شورای انتقالی نظامی تأکید کرد.

از سوی دیگر، ساطع الحاج، سخنگوی رسمی نیروهای ملی سودان نیز در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم اظهار کرد که احزاب سیاسی این کشور اعضای هیئت مذاکره کننده خود با شورای نظامی را تعیین کرده‌اند.

او گفت که این هیئت متشکل از تعدادی از شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی و همچنین سه نظامی است و قرار است که با شورای نظامی سودان درباره ساختارهای قانون اساسی برای پر کردن فضای خالی در دوره انتقالی مذاکره کند.

او در این باره افزود: تماس‌های‌مان با شورای نظامی برای تعیین موعد برگزاری نشست میان هیئت مذاکره کننده و شورای نظامی را آغاز کرده‌ایم.

در همین راستا، شمس‌الدین کباشی، سخنگوی شورای نظامی سودان نیز بر ادامه مذاکره با تمامی احزاب این کشور برای تشکیل دولت غیرنظامی تأکید کرد.

او گفت که شورای نظامی با تمامی طرف‌ها برای تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت غیرنظامی در سودان همکاری می‌کند.

کباشی همچنین اخبار منتشرشده درباره آزادی چند تن از شخصیت‌های نظام سابق سودان را تکذیب و تصریح کرد که عثمان محمد یوسف کبر و محمد عبد الرحمان، دو معاون البشیر همچنان در زندان هستند و الزبیر احمد الحسن، رهبر جنبش «الإسلامیه» حامی عمر البشیر نیز همچنان در حصر خانگی به‌سر می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها