بعد از اعلام آمریکا؛

ترکیه برای گرفتن معافیت واردات نفت از ایران اصرار دارد

ترکیه در تلاش است تا ایالات متحده را قانع کند، به پالایشگاه توپراس که بزرگترین واردکننده نفت این کشور است، اجازه دهد بدون این که تحریم شود، به خرید نفت ایران ادامه دهد.

ترکیه برای گرفتن معافیت واردات نفت از ایران اصرار دارد
کد خبر: 288666
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۵:۲۲:۱۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت که این کشور در تلاش است تا ایالات متحده را قانع کند، به پالایشگاه توپراس که بزرگترین واردکننده نفت ترکیه است، اجازه دهد بدون تحریم، به خرید نفت ایران ادامه دهد.

تصمیم واشنگتن برای تمدید نکردن معافیت واردات نفت از ایران، موضعی سختگیرانه بود که باعث غافل‌گیری کشورهای واردکننده مهمی مانند ترکیه شده است.

مولوت چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه هم روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ترکیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا را قبول ندارد و هرگونه اجبار در مورد نحوه روابط با همسایگان خود را رد می‌کند.

خریداران مهم نفت ایران، شامل چین و اتحادیه اروپا، بی‌درنگ اقدام جدید آمریکا را محکوم کردند؛ ضمن اینکه پکن با اعتراض به تصمیم ترامپ اعلام کرد که این اقدام، عواقب بدی برای امنیت خاورمیانه در پی خواهد داشت.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: چین با تحریم‌های یک‌جانبه و آن‌چه به آن «بازوی بلند دستگاه قضائی آمریکا» می‌گویند، مخالف بوده و اعلام می‌کند همکاری‌های ما با ایران آزاد، شفاف، قانونی و مشروع است؛ بنابراین باید به آن احترام گذاشته شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها