سرانه بدهی هر آمریکایی چقدر است؟

بدهی سرسام‌آور آمریکا بسیار بالاتر از رقم رسمی 22 تریلیون دلار بوده است. طبق اعداد و ارقام گردآوری‌شده توسط فدرال‌رزرو میزان بدهی در سیستم مالی آمریکا به 72 تریلیون دلار رسیده است.

سرانه بدهی هر آمریکایی چقدر است؟
کد خبر: 288669
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۵:۲۶:۰۱

اعتمادآنلاین| بدهی سرسام‌آور آمریکا بسیار بالاتر از رقم رسمی 22 تریلیون دلار بوده است. طبق اعداد و ارقام گردآوری شده توسط فدرال‌رزرو میزان بدهی در سیستم مالی آمریکا حالا به 72 تریلیون دلار رسیده است.

در این تخمین جدید که مقدار بسیار بالاتری را نشان می‌دهد، وام‌های دریافت‌شده توسط شرکت‌ها، مصرف‌کننده‌ها و همچنین بدهی دولت‌های ایالتی و محلی، هم حساب شده است.

در 40 سال گذشته، خزانه‌داری آمریکا با نرخی که سر به فلک می‌کشید در حال قرض کردن بوده است و بدهی دولتی که در زمان ریاست‌جمهوری ریگان کمتر از 5 تریلیون دلار بود، در زمان جرج دابلیو بوش، به 29 تریلیون دلار رسید. این عدد قبل از بحران بزرگ مالی جهان تقریباً 2 برابر شد و به 54 تریلیون دلار رسید. از آن زمان به بعد بدهی خزانه‌داری بزرگترین اقتصاد جهان 18 تریلیون دلار دیگر هم افزایش یافته است.

طبق اعلام «ورد پاپیولیشن رویو» جمعیت کنونی آمریکا 328675066 نفر است. یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که هر نفر آمریکایی، شامل هر مرد و زن و کودک، حالا حدود 220 هزار دلار بدهی دارند، یعنی یک خانواده 4 نفره حدود 880 هزار دلار در این بدهی عظیم سهم دارند.

در ماه گذشته آمریکا رسماً از سقف بدهی تعیین‌شده خود هم بالاتر رفت. حالا باید خزانه‌داری این کشور گام‌هایی غیرمعمول برای جلوگیری از رسیدن بدهی به سقف تعیین شده بعدی بردارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها