توضیح وزیر کشور درباره‌ پیامک‌های پلیس به رانندگان بد حجاب

وزیر کشور با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان از اعمال تحریم علیه ایران فشار بر مردم است، گفت: دشمنان نظام اسلامی در حال برنامه ریزی برای به حداقل رساندن درآمدهای نفتی و فشار بر مردم هستند.

توضیح وزیر کشور درباره‌ پیامک‌های پلیس به رانندگان بد حجاب
کد خبر: 288737
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با اعلام این مطلب اظهار داشت: دشمنان تلاش و فکر می کنند که هر چقدر فشار بر مردم زیاد باشد، می توانند موجبات بی ثباتی در کشور شوند.


وی توضیح داد: تلاش و برنامه ریزی دشمن برای تبدیل کردن سال 97 به جریان های اعتراضی و بی ثبات کردن امنیت در کشور با توجه به هزینه‌ کرد منابع و اجماع‌سازی به دلیل هوشیاری مردم و نیروی انتظامی تحقق نیافت.

وزیر کشور ادامه داد: در سال 97 با همه فراز و فرودهایی که با آن مواجه بودیم، توانستیم ضمن حفظ اقتدار و انجام ماموریت‌ها و وظایف نیروی انتظامی که برقراری امنیت و سهولت خدمات‌دهی و نظم و انضباط در ارائه خدمات است، در کنار سایر حوزه ها به مردم خدمت کنیم.


رحمانی فضلی اضافه کرد: دشمن با تحلیل غلط از وقایع دی 96 به خود نوید داد و تلاش و برنامه‌ریزی کرد که سال 97 را تبدیل به جریان‌های اعتراض آمیز و بی ثبات کردن امنیت در کشور کند اما با توجه به تبلیغات زیاد و هزینه‌هایی که انجام دادند، موفق نشدند.


وی اظهار داشت: دشمنان با حجم انبوه عملیات روانی و تبلیغاتی بنا داشتند در سال 97 با شدت در حجم وسیع و با اعتراضات فراوان این مسائل را ساماندهی کنند که با لطف خدا و هوشیاری مأموران امنیتی و انتظامی و با برنامه‌ریزی شورای تامین و شورای عالی امنیت به رغم همه توافق‌ها نتوانستند برنامه‌هایشان را محقق کنند.



وزیر کشور افزود: در حوزه منطقه‌ ای در سال 97 یک رویارویی بسیار جدی بین مردم مسلمان منطقه با استکبار و رژیم صهیونیستی بود که کمک‌های بسیاری به داعش و گروه‌های تروریستی داشتند و در نهایت صهیونیسم ها اعلام کردند مقابله ما در منطقه مقابله با ایران است.


وی گفت: امروز جمهوری اسلامی توانسته محور حقیقت و انسجام بین تمام کشورهایی باشد که در عمل با تروریسم مقابله می‌کند نه کشورهایی که شعار مقابله با تروریسم می‌دهند ولی در عمل پا پس می‌کشند.


وزیر کشور تصریح کرد: تشکیل نیروهای مردمی مانند نیروهای بسیج در ایران را در سطح منطقه شاهد هستیم و این نشانه الگوگیری کشورها از ایران و انقلاب اسلامی است.


وی افزود: ما باید به جمهوری اسلامی افتخار کنیم و قدردان آن باشیم و همچنین تلاش‌ها و فداکاری‌های نیروهای نظامی و انتظامی را در تمام شرایط قدردان باشیم.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ما در سال 98 با فشارهای جدیدی در عرصه تحریم‌ها مواجه شدیم، گفت: تمام فشار این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دشمن بر دوش مردم است و هدفشان هم این است که مردم را از کشورشان ناراضی کنند.


وی افزود: دشمن با تمسک به نیروهای نفاق و سلطنت‌طلب و گروهک‌هایی که به آنها اطلاعات غلط و نادرست می‌دهند سعی دارند خودشان را به عنوان جایگزین مطرح کنند ولی با تمام امکاناتشان نتوانستند حتی یک قدم هم در راستای براندازی کشور بردارند.


رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنان شاید قدرت ایجاد نارضایتی را در بین مردم داشته باشند ولی قدرت اعمال آن را ندارند، گفت: دشمن به خوبی می‌داند اگر با قدرت نظامی و انتظامی کشور در‌افتند و اگر جنگی شود، اتمام جنگ دیگر به دست آنها نیست.


وزیر کشور با اشاره به اینکه این منطقه نفت‌خیز و استراتژیک است و هر کسی که اراده کند، نمی‌تواند در آن ایجاد ناامنی کند چرا که با پاسخ‌های قاطع نیروهای نظامی و انتظامی ایران روبرو می‌شود، اظهار داشت: ما به دنبال راه‌های جایگزین هستیم که اقتصاد ما به نفت وابسته نباشد و تا به امروز هم راه‌های بسیاری را پیدا کردیم که باید این راه‌ها را عملی کنیم.


وی با بیان اینکه مردم ایران نجیب هستند و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تا آنجایی که می‌شود راحتی و آسایش را برای مردم فراهم کنیم، افزود: این دولت، نظام و مردم پای استقلال و منافع ملی و آزادگی خود ایستاده اند و کسانی که پشت درهای شیشه‌ای ایستاده‌اند، نباید سنگ پرت کنند چرا که این سنگ‌ها کمانه می‌کنند و به سمت خودشان برمی‌گردند.


رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر ملت ایران احساس کند کسی می‌خواهد آرمان‌هایش را خدشه دار کند، از کار آنان چشم‌پوشی نمی‌کند و این مهمانان ناخوانده را نمی‌بخشند.


وی گفت: هیچ دستگاهی در کشور ماموریت‌ها و وظیفه‌های متنوعی مانند نیروی انتظامی ندارد. به همین دلیل شما به عنوان نیروی انتظامی باید تلاش کنید در حوزه مبارزه با اشرار، در حوزه مبارزه با سارقین، در حوزه ایجاد امنیت و سلامت در ترافیک، در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در حوزه خدمات دهی به مردم و نظایر آن هر سال گام‌های بلندتری بردارید.

توضیح وزیر کشور درباره‌ پیامک‌های پلیس به رانندگان بد حجاب

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین در حاشیه برگزاری بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به افرادی که در جامعه اقدام به ناهنجاری می‌کنند یا به صورت پیامک به آنها تذکر داده می شود یا اینکه برای آنها نامه ارسال می شود و اگر این موارد تخلف به بیش از سه مورد برسد، فرد احضار می شود.


وزیر کشور تصریح کرد: در این روش به جای آنکه در کوچه و خیابان با مظاهر برخورد علنی شود، مأموران پلیس ضمن اینکه گشت‌های خود را داشته و اقدام به امر به معروف می‌کنند، برای افراد متخلف پیامکی را صادر می‌کنند و بر این اساس به افرادی که دچار خطا و اشتباه شدند، تذکر می‌دهند و وقتی این موضوع به دو یا سه مورد می‌رسد باید تعهد دهند.


وی با اشاره به اینکه ما کشوری اسلامی هستیم، خاطر نشان کرد: باید به ضابطان و مجریان قانون که بر اساس قانون عمل می‌کنند احترام بگذارند و کاری نکنیم که خدایی نکرده طوری رفتار شود که شاهد سوءاستفاده دشمنان باشیم.

35 هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان داده می شود


رحمانی فضلی گفت: 174 هزار مورد تخریب در مناطق سیل زده داشتیم که قرار است به زودی بازسازی شوند.


وی اظهار داشت: اقدامات اولیه برای رفاه مردم در مناطق سیل زده انجام شده است و با کمک همه دستگاه‌ها و مردم در امر نوسازی و بازسازی همکاری داریم و اکنون هم واحدها در حال توزیع هستند.


رحمانی فضلی توضیح داد: 35 هزار میلیارد تومان مجموع اقلام و تسهیلاتی است که در اختیار مردم قرار می گیرد.
وزیر کشور اضافه کرد: قرار بود این کمک ها به صورت 9 هزار میلیارد تومان وام بلاعوض باشد که تاکنون پنج هزار میلیارد تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها