کد خبر: 288785
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۹:۳۴:۲۵
| |

وزیر کشور:

علیرغم فشار زیاد بر مردم اوضاع اقتصادی مدیریت شد/ مدیون مردم هستیم

رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست سالانه فرماندهان ناجا عنوان کرد: به لطف خدا سال 97 در حوزه اقتصادی هرچند که با فشار زیاد بر مردم و وجود نواسات ارز، طلا و بازار همراه بود، مدیریت شد.

علیرغم فشار زیاد بر مردم اوضاع اقتصادی مدیریت شد/ مدیون مردم هستیم
کد خبر: 288785
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۹:۳۴:۲۵

اعتمادآنلاین| نشست سالانه فرماندهان ناجا صبح امروز با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

وزیر کشور با بیان تشکر از فرماندهان ناجا در پیگیری و انجام ماموریت‌ها در سال گذشته دراین نشست اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف با موضوعات متعددی مواجه بودیم که عمده آنها توسط دشمنان نظام با تبلیغات و هزینه کردن منابع زیادی پول برنامه ریزی شده بود اما به لطف خدا در این امر موفق نشدند. با تحقیقات غلطی که دشمنان ما در دی ماه سال 96 داشتند تلاش کردند سال 97 را نیز به جریان اعتراضی و بی‌ثبات کردن امنیت درکشور تبدیل کنند. دشمنان با حجم انبوه عملیات روانی و هزینه فراوان بنا داشتند در سال 97 به شدت و در حجم وسیع و با اعتراضات فراوان مسائل خود را سازماندهی کنند اما به لطف خدا و هوشیاری نیروهای انتظامی همکاری مردم و شورا امنیت، علی الرغم تلاش‌هایی که دشمن کرد نتواستند هدفشان را تحقق ببخشند. هم در بحث بازار، هم در بحث کامیون دارها، و دراویش مدیریت‌های خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص تحریم‌ها، هم در حوزه نفت و بانکی و... تلاش داشتند شرایط کشو را نامطلوب جلوه دهند اما به لطف خدا سال 97 در حوزه اقتصادی هرچند که با فشار زیاد بر مردم و وجود نواسات ارز، طلا و بازار همراه بود. مدیریت شد اما موضوع مهم در این زمینه مقابله با استکبار و آمریکا بود که بار دیگر اراده و عزم مردم را دیدیم. در این مورد فشار اصلی روی مردم بوده و مقاوت اصلی را مردم انجام دادند از این رو ما مدیون مردم هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی در هر موردی که ورود کرد موفق شد از جمله در خصوص مسائل ارز مدیریت‌های خوبی انجام شد. همچنین در مسائل مرزی کشور نیز نقش پر رنگ نیروی انتظامی دیده می‌شود.

وی در خصوص وجود تحریفات در فضای مجازی از سوی دشمنان گفت: در مسیر مباحث اجتماعی باز هم تحریف و تحرکاتی در فضای مجازی از سوی دشمن را دیدیم. به عنوان مثال در موضوع خشک‌سالی و کمبود آب در برخی مناطق کشور ما تحرکات زیادی را در فضای مجازی در این زمینه شاهد بودیم اما آن نیز کنترل شد.

وزیر کشور در خصوص پیامک‌های پلیس امنیت اخلاقی گفت: به جای اینکه در خیابان‌ها با مردم برخورد شود به افرادی که دچار خطا شده‌اند، پیامک داده شود.

رحمانی فضلی در مورد اعتبارات مربوط به سیل گفت: 35 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات و اعتبارات به موضوع سیل اختصاص یافته که 3 هزار میلیارد آن کمک بلاعوض است. 5 هزار میلیارد تسهیلات تصویب شده که از محل تملک دارایی باید پرداخت شود. به تناسب هزینه‌ها باز هم دولت باید تخصیص دهد.

وی ادامه داد: در حادثه سیل 174 هزار مورد تخریب داشتیم که اقدامات اولیه برای رسیدگی به آنها صورت گرفت و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمتر از یک سال به نقطه مطلوب خواهیم رسید‌. از اول نیت ما این بود که تشکل‌ها و دستگاه‌ها وارد نوسازی و بازسازی شوند.

او افزود: دولت باید به تناسب هزینه‌ها تخصیص بدهد و امیدوارم به همراهی مردم و همدلی آنها در بازسازی و نوسازی موفق باشیم. در خواست ما از رسانه‌ها این است که مردم و دستگاه‌های اجرایی کمک بیشتری کنند.

وزیر کشور در پایان گفت: ما کشور اسلامی هستیم و نباید اتفاقی بیافتد که دشمنان از آن سوءاستفاده کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها