آخرین اخبار در رابطه با حکم اعدام دو متهم به اخلال اقتصادی

یک منبع مطع در دیوان عالی کشور با بیان اینکه حکم 2 مفسد اقتصادی به نام‌های داریوش ابراهیمیان و یونس بهاءالدینی هنوز نقض نشده است، بیان داشت: برای این 2 نفر هیچ پرونده‌ای در دیوان عالی تشکیل نشده است که در پی آن حکم نقض اعدام آن‌ها صادر شود.

آخرین اخبار در رابطه با حکم اعدام دو متهم به اخلال اقتصادی
کد خبر: 288836
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۰:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی انتشار اخباری مبنی بر نقض حکم اعدام داریوش ابراهیمیان بیلندی فرزند علی اکبر و یونس بهاءالدینی فرزند ابراهیم در دیوان عالی کشور، پیگیری‌ها نشان داد که حکم اعدام این دو نفر هنوز نقض نشده است.

یک منبع آگاه در دیوان عالی کشور در این رابطه گفت: برای این 2 نفر هیچ پرونده‌ای در دیوان عالی تشکیل نشده است که در پی آن حکم نقض اعدام آن‌ها صادر شود.

داریوش ابراهیمیان و یونس بهاءالدینی به لحاظ اخلال باندی و سازمان یافته در شبکه بانکی و اقتصادی کشور به مبلغ 1540 میلیارد و 461 میلیون و 900 هزار و 143 ریال، از سوی دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، مفسد فی الارض شناخته شده و به مجازات اعدام محکوم شدند.

بر اساس آنچه پیشتر دادگستری استان فارس اعلام کرده، در این پرونده متهم ردیف اول مدیر و هماهنگ کننده اقدامات مجرمانه مذکور و متهم ردیف دوم از اعضای اصلی اخلال گسترده در شبکه بانکی کشور بودند. در این پرونده همچنین برای متهمان اصلی علاوه بر مجازات اعدام ضبط همه وجوه و منافع حاصله از اقدام مجرمانه به نفع دولت و رد مال به میزان 35 میلیون تومان در حق یکی از شاکیان خصوصی نیز صادر شده است.

این پرونده متهمان دیگری هم داشت که طبق رأی صادره از شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان نظام اقتصادی در استان فارس محمد بهاءالدینی به 10 سال حبس تعزیری و رد مال محصله، داوود کاتبی فرزند، ولی اله به 7 سال حبس تعزیری، ایمان پهلوانی فرزند نعمت اله، مرتضی کاتبی نژاد فزرند صفر، رضا نادری فرزند صفرعلی هریک به 5 سال حبس تعزیری و ضبط کلیه وجوه و منافع محصله به عنوان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها