معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایمنی برند راه‌آهن است/ با جنگ تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد: به معنای واقعی این شرایط را می‌توان جنگ در جاده‌ها تلقی کرد و معتقدم با جنگ جاده‌ای مواجهیم و وظیفه داریم که این میزان تلفات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم و راه‌آهن نقش موثر در این زمینه دارد.

ایمنی برند راه‌آهن است/ با جنگ تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم
کد خبر: 288838
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۰:۴۶:۳۱

اعتمادآنلاین| سعید رسولی در مراسم گرامیداشت هفته ایمنی در راه‌آهن با بیان اینکه مزیت حمل و نقل ریلی در ارتقای ایمنی از بدیهیات است، گفت: ایمنی برند راه‌آهن است و راه‌آهن کلیدواژه توسعه محسوب می‌شود و زیربنای توسعه را هم می‌توان ایمنی دانست.

وی ادامه داد: آمار سوانح جاده‌ای در کشورمان قابل قبول است اما همین تعداد هم زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از دانش و تجربه موجود و فرهنگ‌سازی و آموزش به دنبال کاهش سوانح ریلی هستیم، ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی و ارتقای ایمنی استراتژی‌هایی تعریف شده است که هوشمندسازی حمل و نقل ریلی، افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر، ارتقای سطح کیفی حمل و نقل همگانی، تمرکز بر نقش عوامل انسانی در بروز سوانح و اتخاذ سیاست‌ها از جمله این استراتژی‌ها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام این عوامل باعث افزایش ایمنی در حمل و نقل ریلی خواهند شد، اظهار داشت: باید خطا در سیستم قبل از اینکه منجر به سانحه شود شناسایی و برطرف شود و با آموزش مستمر و کارآمد نیروی انسانی می‌توانیم سوانح را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه سیل اخیر یک مانور واقعی خوبی بود که می‌تواند درس‌هاس خوبی را به مدیران ارائه دهد، ادامه داد: آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ریلی در وقوع سیل از تمام شقوق حمل و نقل کمتر بود و خسارت وارد شده به حمل و نقل ریلی هر چند که آمار دقیق برآورده نشده است اما از سایر شقوق بسیار کمتر برآورد شد.

رسولی افزود: زیرساخت‌های ریلی سهم کوچکی از آسیب‌ها و خسارت‌ها در جریان وقوع سیل داشتند که این نشان از ثبات و پایداری حمل و نقل ریلی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمار 17 هزار تلفات جاده‌ای در سال زیبنده کشورمان نیست، گفت: به معنای واقعی این شرایط را می‌توان جنگ در جاده‌ها تلقی کرد و معتقدم با جنگ جاده‌ای مواجهیم و وظیفه داریم که این میزان تلفات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم و راه‌آهن نقش موثر در این زمینه دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها