کد خبر: 288868
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۱:۲۸:۳۸
| |

کاهش رشد اقتصادی کانادا

صندوق بین المللی پول، پیش بینی خود از رشد اقتصادی کانادا را کاهش داد.

کاهش رشد اقتصادی کانادا
کد خبر: 288868
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۱:۲۸:۳۸

اعتمادآنلاین| صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد به دلایل داخلی و خارجی، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی کانادا در سال 2019 را با 0.1 درصد کاهش از 1.6 درصد به 1.5 درصد رسانده است. با این حال این نهاد پولی اعلام کرده است رشد اقتصادی کانادا از سال آینده روند پر شتاب تری را خواهد گرفت و به 1.9 درصد در سال 2020 افزایش خواهد یافت.

به گزارش بلومبرگ، اقتصاد کانادا در سه ماهه پایانی سال 2018 ضعیف‌ترین رشد خود در طول 2.5 سال اخیر را تجربه کرده بود. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال 2018 تنها معادل 0.4 درصد بوده است.

این رشد شگفت‌آور که از سال 2016 بدین سو مشاهده نشده بود در شرایطی رقم خورد که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال قبل رشد خوب دو درصدی را تجربه کرده بود. به گفته این مرکز، اقتصاد کانادا در سال 2018 رشد 1.8 درصدی را تجربه کرد که در مقایسه با رشد سه درصدی سال 2017، کاهش زیادی یافته است.

مت استوارت، کارشناس اقتصادی کانادا گفت: مشکلات بالقوه موجود در اقتصاد کانادا شامل بدهی بالای خانوارها و افزایش نرخ بهره هستند.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان گفته است که چشم‌انداز اقتصادی برای بسیاری از کشورها هنوز هم چالش برانگیز است. این نهاد از جنگ تجاری بین چین و آمریکا، کاهش رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته، عدم توافق نهایی بر سر امضای پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی بین کانادا و مکزیک و آمریکا موسوم به نفتا و بحران ارزی کشورهای نوظهور به عنوان عوامل خارجی مؤثر بر کاهش رشد اقتصادی کانادا یاد کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها