کد خبر: 288975
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۵:۱۹
| |

منچستر‌‌یونایتد و چلسی؛ جنگ سهمیه

امشب منچستریونایتد و چلسی در دیداری حساس که در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اهمیت زیادی دارد در اولدترافورد به مصاف هم خواهند رفت.

منچستر‌‌یونایتد و چلسی؛ جنگ سهمیه
کد خبر: 288975
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۵:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ امشب از ساعت 20 در ورزشگاه اولدترافورد، منچستریونایتد در دیداری بزرگ از هفته سی‌و‌ششم میزبان چلسی خواهد بود. دیداری که تأثیر مستقیم در حضور یا عدم حضور قرمز و آبی شهر‌های منچستر و لندن در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده خواهد داشت. مارتین اتکینسون داور این دیدار حساس خواهد بود.

منچستریونایتد؛ بیش از این آبروریزی نکن!


مثل اینکه کابوس هواداران منچستریونایتد تمام‌شدنی نیست. تیمی که بعد از جدایی ژوزه مورینیو به نوعی هیجان‌زده شده بود و زیر نظر اوله‌گنار سولشائر بازیکنانش بهترین نمایش خودشان را ارائه می‌کردند، به یکباره به شرایط قبلی برگشت. نه خوب بازی می‌کنند، نه توان خوب بازی کردن دارند و طبیعتاً نتایج بدی هم می‌گیرند. منچستریونایتد به خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد و سولشائر آن‌قدر کلافه شده که در کنفرانس خبری‌اش می‌گوید هیچ بازیکنی نباید از جایگاه خودش در تیم مطمئن باشد.

این 3 بازی آخر فصل برای شیاطین‌سرخ نه تنها در راه رسیدن به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد اهمیت زیادی دارد، بلکه بسیاری از بازیکن‌ها برای اینکه در اولدترافورد بمانند باید خودشان را ثابت کنند. هواداران پرافتخارترین تیم لیگ برتر نمی‌خواهند تیم‌شان بیش از این آبروریزی کند و یک شکست بزرگ دیگر به کلکسیون باخت‌هایش اضافه شود. در نتیجه برای اینکه بیش از این در اولدترافورد آبروریزی نشود بازیکنان یونایتد برای شکست چلسی تلاش خواهند کرد. بردی که شاید همه را به آینده تیم تحت هدایت سولشائر امیدوار کند چراکه فصل بعد قرار است شاهد انقلاب در ترکیب منچستریونایتد باشیم.

چلسی؛ پایان خوب یک فصل عجیب


چلسی مائوریتسیو ساری موفق بوده یا ناکام؟ در شرایط کلی در فوتبال یک مربی وقتی وارد لیگ جدید و تیم جدیدی می‌شود باید فرصت داشته باشد خودش را با فضای جدید وفق بدهد، اما هواداران چلسی پس از قهرمانی با چند مربی در فصول نخست حضورشان در این تیم و به خصوص آخری که با آنتونیو کونته در اولین فصل حضورش در لیگ برتر رقم خورد، بد عادت شده‌اند. شاید انتظار داشتند وقتی منچسترسیتی شرایط خوبش را حفظ کرده و لیورپول اوج گرفته برای قهرمانی با آن‌ها بجنگند که انتظار بیهوده‌ای بود. چلسی پس از فراز و فرود‌های زیاد در هفته‌های پایانی فصل شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد را دارد که می‌تواند اتفاق خوبی باشد. ساری این فصل تا آستانه اخراج پس از باخت 6 بر صفر از سیتی پیش رفت، اما شاید فشار رسانه‌ها و حمله به تصمیم‌های عجیب آبراموویچ باعث شد این مربی ایتالیایی تا پایان فصل ماندگار شود. از طرفی تیمش هنوز شانس قهرمانی در لیگ اروپا را هم دارد. چلسی تا پایان فصل بازی‌های سختی برابر یونایتد، واتفورد و لسترسیتی پیش‌رو خواهد داشت و باید دید این فصل عجیب برای ساری و تیمش خوب به پایان می‌رسد یا خیر.

آخرین جدال


در دور پنجم جام‌حذفی انگلیس، منچستریونایتد در استمفوردبریج با 2 گل چلسی را شکست داد و حذف کرد. اِررا و پوگبا گل‌های شیاطین‌سرخ را به ثمر رساندند.

آمار بازی


53) 53 مرتبه در تاریخ لیگ برتر این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که منچستریونایتد 15 بازی را برده و چلسی در 18 بازی پیروز شده، 20 بازی هم مساوی شده است.


3) منچستریونایتد 2 بازی آخرش در اولدترافورد برابر چلسی را برده و می‌تواند برای اولین مرتبه پس از سال 1957 در 3 بازی متوالی خانگی مقابل حریف لندنی پیروز شود.


18) هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر انگلیس به اندازه چلسی، منچستریونایتد را شکست نداده است. 18 برد برای آبی‌های لندن ثبت شده.


26) منچستریونایتد این فصل فقط 26 روز بین 4 تیم بالای جدول بوده است. علاوه بر تیم‌های بیگ‌سیکس حتی واتفورد هم با 40 روز، بیشتر از آن‌ها در بالای جدول قرار داشته.


4) چلسی این فصل در خانه همه تیم‌های بیگ‌سیکس شکست خورده است. در مجموع در 8 بازی آخر در خانه تیم‌های بزرگ 2 تساوی و 6 شکست داشته‌اند.


7) منچستریونایتد از 9 بازی آخرش در تمامی رقابت‌ها 7 بازی را باخته است.
2) فقط وین رونی و اریک کانتونا موفق شده‌اند در یک فصل در دیدار‌های رفت و برگشت به چلسی گل بزنند. آنتونی مارسیال در دیدار رفت برابر چلسی گلزنی کرد و شاید بتواند او هم به جمع دو ستاره سابق یونایتد بپیوندد.


10) ادن آزار در بازی‌های خارج از خانه این فصل روی 10 گل از 23 گل تیمش تأثیر داشته، 5 گل زده و 5 پاس گل ارسال کرده است.

مصدومان و محرومان


آنتونیو والنسیا تنها مصدوم منچستریونایتد است که قطعاً به بازی امشب نمی‌رسد. آندر اِررا، اریک بایی و فیل جونز هم آسیب‌دیده هستند و شاید امشب نتوانند در ترکیب سولشائر قرار بگیرند. کالوم هادسون اودوی، آنتونیو رودیگر و اتان آمپادو مصدومان چلسی هستند. مارکوس آلونسو هم شرایطش برای بازی در اولدترافورد مشخص نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم


منچستریونایتد: دخئا، یانگ، اسمالینگ، لیندلوف، شاو، پریرا، ماتیچ، پوگبا، ماتا، سانچس و لوکاکو
چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، کریستنسن، لوئیس، امرسون، کانته، ژورژینیو، بارکلی، پدرو، آزار و ایگواین

منبع: خبر ورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها