کد خبر: 288980
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۰:۰۴
| |

سیده‌حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

شورای نگهبان گفت سوال درباره چگونگی عملکرد تلگرام طلایی امنیتی است

سیده‌حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درهنگامی که قصد طرح سوال درباره چگونگی عملکرد تلگرام طلایی را داشته، از شورای نگهبان با او تماس گرفته و گفتند این سوال امنیتی است.

شورای نگهبان گفت سوال درباره چگونگی عملکرد تلگرام طلایی امنیتی است
کد خبر: 288980
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۰:۰۴

اعتمادآنلاین| سیده‌حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف هاتگرام و تلگرام طلایی از گوشی تلفن همراه برخی کاربران بیان کرد: بعد از فیلتر شدن تلگرام ، دو اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام به عنوان دو سوپرفیلترشکن فعالیت خود را آغاز کردند و عملکرد آنها به گونه‌ای بود که کاربر بدون نیاز به وی پی ان به تلگرام متصل می‌شد؛ در واقع یک پوسته تشکیل و اطلاعات کاربران کاملاً رصد می‌شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: این دو اپلیکیشن علیرغم اینکه مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات مردم را حرام شرعی دانسته بودند، فعالیت انجام می‌دادند و همین امر بهانه سوال من از وزیر ارتباطات بود مبنی بر اینکه این دو اپلیکیشن با چه مجوزی کار می‌کنند؛ هزینه ای که برای خرید تجهیزات آنها انجام شده، از کجا آمده؛ کجا نصب شده؛ کدام دستگاه این هزینه را کرده و کدام دستگاه بهره‌برداری می‌کند.

توضیح دادم این موضوع امنیتی نیست بلکه شفاف‌سازی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ابزارهای رصد اطلاعات اعم از شنود و فیلترینگ هزینه بالایی دارد، ادامه داد: در مقابل طرح این سوال، نامه‌نگاری‌های انجام شد؛ شورای نگهبان با من تماس گرفت و گفتند که شما چنین سوالی پرسیده‌اید در حالی که این موضوع امنیتی است؛ شورای عالی امنیت ملی با مجلس مکاتبه کرد و گفتند این سوال در حوزه امنیتی است و نباید در صحن علنی مجلس مطرح شود؛ وزارت اطلاعات هم در این زمینه از من پاسخ خواست که چرا چنین سوالی پرسید.

وی توضیح داد: برای من جای تعجب داشت که چرا شورای نگهبان باید مسائل امنیتی را بررسی کنند و به ذهنم رسید شاید برای ترساندن و تهدید من که این سوال را پیگیری نکنم، پای شورای نگهبان به میان آمده است اما به آنها توضیح دادم که این موضوع امنیتی نیست بلکه شفاف‌سازی است.

استانداردهای دوگانه در تعریف حق‌الناس

زرآبادی با بیان اینکه علیرغم چنین مسائلی نسبت به طرح این سوال در کمیسیون اصرار کردم، گفت: وزیر هم در کمیسیون حضور پیدا کرد ولی با این استدلال که سوال امنیتی است، به آن پاسخ نداد و قانع نشدم.

وی با اشاره به توییت وزیر ارتباطات مبنی بر حقوق مردم در استفاده از پوسته‌های فارسی تلگرام، افزود: بعد از گذشت چندین ماه از سوال من و پاسخگو نبودن وزیر، چه اتفاقی افتاده که ایشان در توییتی موضوع "حق الناس" را مطرح کردند؛ ایشان همین بحث را زمانی که من سوال پرسیدم، پاسخ نداد.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: چگونه است که یک زمانی این موضوع حق الناس نیست و امنیتی است و در فاصله دیگری موضوع و بحث حق الناس را مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: آنچه به من به عنوان یک نماینده مردم ارتباط دارد این است که نباید اجازه دهم حقی از مردم ضایع شود؛ اما باید این برخورد دوگانه توضیح داده شود که چرا چند ماه پیش چنین برخوردی کردند ولی الان واژه حق الناس مطرح شده و به آن اهمیت می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قطعا اطلاعات تمام کسانی که طی این مدت از تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده کردند، رصد شد و وزیر ارتباطات باید به مردم پاسخگو باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها