کد خبر: 288990
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۵:۲۱
| |

معاون وزیر کشور:

خسارت 100 واحد مسکونی مناطق سیل‌زده ارزیابی شد

معاون وزیر کشور از ارزیابی خسارت 100 هزار واحد مسکونی در استان های سیل زده خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای اسکان موقت و انتقال کامل این واحدها انجام شده است.

خسارت 100 واحد مسکونی مناطق سیل‌زده ارزیابی شد
کد خبر: 288990
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۵:۲۱

اعتمادآنلاین| اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز -یکشنبه- در حاشیه دومین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده در گفت و گو با خبرنگاران برآورد اولیه خسارات سیل اخیر بالای 35 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از شمالی ترین تا جنوبی ترین استان های کشور از گلستان تا لرستان و خوزستان در گیر بارش شدید و سیل شدند.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در استان گلستان به دلیل ماندگاری آب و با توجه تخلیه سیلاب هایی که در سدها جمع شده بود، و در استان لرستان به دلیل حجم سیلاب خسارتی زیادی داشتیم.


نجار با بیان این که کمیته های 6 گانه بازسازی مناطق سیل زده به طور مستمر این ماموریت ها را دنبال می کنند، تصریح کرد: عمده ترین و اساسی ترین پرداخت خسارت ها در بخش کشاورزی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است؛ ما نیز پیشنهادات را برای جبران خسارات به دولت دادیم و دولت نیز در نخستین جلسه خود در سال جاری این پیشنهادات تصویب کرد.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: موضوع دوم بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی مردم در مناطق خسارت دیده است که برنامه ریزی وسیعی در این بخش صورت گرفته است؛ نزدیک به 174هزار واحد مسکونی برآورد خسارت شده که از این تعداد حدود 100 هزار مسکونی ارزیابی خسارت انجام شده و اقدامات لازم برای اسکان موقت و انتقال کامل آنها انجام شده است.


وی گفت: حدود 6 میلیون تومان برای 6 ماه برای روستاییان و 12 میلیون تومان برای شهرنشینان برای اجاره مسکن برای سیل زدگانی که به طور کلی خانه های خود را از دست داده آمد، کمک در نظر گرفته شده است.


معاون وزیر کشور افزود: امیدواریم با تمهیدات دولت و همراهی همه مردم و نهادها در کمترین زمان ممکن مشکلات مردم در مناطق سیل زده را کاهش دهیم و زندگی عادی را به مردم برگردانیم.


نجار بیان کرد: در خوزستان آب تقریبا فروکش کرده است مقداری در منطقه شادگان و روستاهای خرمشهر و آبادان مشکل داریم که ظرف چند روز آینده با کاهش بارندگی برطرف خواهد شد.


دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی ،رییس این قرارگاه و روسای کمیته های 6 گاه در وزارت کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها