کد خبر: 289023
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

استراتژی آمریکا بر اساس تئوری جنگ‌های هیبریدی است/ آمریکا به دنبال براندازی است نه تغییر/ در شرایط فعلی ایران و آمریکا جنگ اراده‌ها حرف اصلی را می‌زند/ وضعیت کنونی، تله مرگ رژیم صهیونیستی برای آمریکاست/ تا رسیدن به بسته شدن تنگه هرمز فاصله زیادی داریم

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران، گفت: آمریکایی‌ها عملاً وارد یک تله مرگ شده‌اند که صهیونیست‌ها در مقابل آنها قرار داده‌اند و به دنبال این هستند که آمریکا و عربستان را درگیر جنگ خلیج‌فارس با ما کنند تا امنیت محیطی و پیرامونی صهیونیست‌ها تامین شود.

استراتژی آمریکا بر اساس تئوری جنگ‌های هیبریدی است/ آمریکا به دنبال براندازی است نه تغییر/ در شرایط فعلی ایران و آمریکا جنگ اراده‌ها حرف اصلی را می‌زند/ وضعیت کنونی، تله مرگ رژیم صهیونیستی برای آمریکاست/ تا رسیدن به بسته شدن تنگه هرمز فاصله زیادی داریم
کد خبر: 289023
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به فشارهای اخیر اقتصادی آمریکا به ایران، با بیان اینکه مدت‌هاست استراتژی آمریکا براساس تئوری جنگ‌های هیبریدی یعنی جنگ ترکیبی شکل گرفته و به دنبال براندازی است نه به دنبال تغییر، گفت: برهمین اساس مولفه‌های به‌کارگیری قدرت نظامی، جنگ اقتصادی، جنگ اطلاعاتی، جنگ روانی و جنگ امنیتی و همه نوع ابزار دیگر حتی استفاده از تروریست هم در جنگ‌های هیبریدی وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به تغییر رویه آمریکا از زمان اوباما و سیاست ایران در برابر آمریکا عنوان کرد: آقای اوباما می‌گفت نه جنگ، نه صلح، بلکه مذاکره. آقای ترامپ که آمد گفت یا جنگ یا صلح. ما هم در مقابل براساس تدبیر رهبری می‌گوییم نه جنگ، نه صلح.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: به‌ همین‌ دلیل در حال‌ حاضر جنگ اراده‌ها حرف اصلی را در بحث برخورد آمریکا و ایران می‌زند.

او با تاکید بر وضعیتی که اسرائیل در منطقه خاورمیانه برای آمریکا به وجود آورده،‌ گفت: آمریکایی‌ها عملاً وارد یک تله مرگ شده‌اند که صهیونیست‌ها در مقابل آنها قرار داده‌اند و به دنبال این هستند که آمریکا و عربستان را درگیر جنگ خلیج‌فارس با ما کنند تا امنیت محیطی و پیرامونی صهیونیست‌ها تامین شود.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه ما در مقابل اعمال صهیونیست‌ها و تروریست‌ها خویشتنداری، مقاومت و ایستادگی کردیم، افزود: ما همچنین در مقابل جنگ اقتصادی‌ای که اکنون درگیرش هستیم، سعی کردیم با اقتصاد مقاومتی مانع از شکسته‌ شدن اراده ملی کشور شویم.

کنعانی‌مقدم در ادامه با اشاره مجدد به جنگ‌ اراده‌ها تاکید کرد: به نظر می‌رسد که هر کشوری مقاومت و ایستادگی و پایداری بیشتری داشته باشد، برنده این جنگ اراده‌ها خواهد بود.

تا رسیدن به مرحله بسته شدن تنگه هرمز فاصله زیادی داریم

دبیرکل حزب سبز ایران درباره تهدید ایران مبنی بر اینکه در صورت لزوم تنگه هرمز را می‌بندد، توضیح داد: بستن تنگه هرمز سه مرحله دارد. مرحله اول بحث کنترل آن توسط ایران است که الان عملاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارد و هر گونه ترددی را در داخل تنگه هرمز کنترل می‌کند.

او ادامه داد: مرحله دوم جلوگیری از صادرات نفت بعضی از کشورها به رژیم صهیونیستی و آمریکاست و جلوگیری از عبور کشتی‌های نفت‌کش وابسته به بعضی از کشورهایی که با آمریکا همراهی می‌کنند.

کنعانی‌مقدم مرحله سوم را آخرین راه عنوان کرد و افزود: مرحله سوم مرحله‌ای است که نه ما از آن عبور می‌کنیم و نه آمریکایی‌ها و نه متحدینش؛ آن مرحله، مرحله بستن است که به نظرم تا آن نقطه فاصله زیادی داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها