سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

از تشکیل نشدن پرونده قضایی در طرح امنیت اخلاقی تا افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی در دو روز آینده

عدم تشکیل پرونده قضایی در طرح امنیت اخلاقی، اعمال 20 درصد افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی از دو روز آینده، پلیس حق مداخله و احضار متهمان به بی‌حجابی را ندارد و.... از جمله مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بود.

از تشکیل نشدن پرونده قضایی در طرح امنیت اخلاقی تا افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی در دو روز آینده
کد خبر: 289038
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اعمال 20 درصد افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی از دو روز آینده؛ محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: احتمالاً از دو روز آینده نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی 20 درصد افزایش می‌یابد.

عدم تشکیل پرونده قضایی در طرح امنیت اخلاقی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این روزها بحث «امنیت اخلاقی» مطرح است، گفت: افرادی که در جامعه ایران حرکت می‌کنند باید شئونات را رعایت کنند؛ این در حالی است که این افراد نیازی به تشکیل پرونده قضایی و مراجعه به دادسرا نخواهند داشت، بلکه جمعی از خواهران و افرادی که عضو معاونت اجتماعی هستند، کار مددکاری و مشاوره را برایشان انجام می‌دهند.

چه محصولاتی ارگانیک محسوب می‌شوند؛ مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: هر محصولی که در زمین بدون سم و کود، کشت می‌شود لزوماً ارگانیک نیست. چرا که بر اساس استانداردهای جهانی، برخی مواد نباید در محصولات ارگانیک وجود داشته باشد. به گفته او زمین‌های کشاورزی‌ای که ادعا می‌شود محصولات ارگانیک دارند، نباید در طول بازه‌های زمانی مشخص از کود و سموم استفاده کرده باشند.

پلیس حق مداخله و احضار متهمان به بی‌حجابی را ندارد؛ هوشنگ پوربابایی، وکیل دادگستری، درباره احضار صاحبان خودرو به خاطر بی‌حجابی توسط پلیس گفت: طبق ماده 168 قانون آیین دادرسی کیفری، در صورتی که یک شخص ذی‌سمت و ذی‌نفع شکایتی را مطرح کند، فقط بازپرس یا مقام قضایی با بررسی ادله جرم و شواهد و در صورتی که واقعه را مجرمانه بداند، باید فرد را احضار کند؛ بنابراین پلیس که یک مقام ضابط قضایی است نه تنها حق توقیف خودرو را ندارد بلکه حق احضار افراد را به طریق اولی ندارد و در صورتی که راساً احضار کند، اقدامش خلاف قانون است و دخالت در امور قضایی محسوب می‌شود.

نظر شهردار تهران درباره حفظ باغات تغییر کرد؛ پیروز حناچی شهردار تهران گفت: در دوره مدیریت شهری جدید با همراهی شورای شهر اقدامات زیادی از جمله جلوگیری از تخریب باغات در دستور کار قرار گرفته است. در حقیقت تجدید نظر جدی‌ای در حفظ باغات انجام شده، به شکلی که دیگر مجوز برج باغی صادر نخواهد شد و تلاش خواهیم کرد با تشویق مالکان، ضمن حفظ باغ، منافع شهر و شهروندان تامین شود.

شش سال دیگر، آغاز عصر یخبندان برای زمین؛ برخی از دانشمندان معتقدند دوره گرمایش زمین در حال اتمام است و در آینده‌ای نزدیک زمین وارد دوره سرمایش خواهد شد. این دوره، که از سال 2025 آغاز می‌شود، عصر یخبندان کوچک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها