کد خبر: 289069
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

از رسیدن نرخ تورم خوراکی‌ها به 46 درصد تا پیشنهاد آزادی واردات خودرو

مصرف روزانه بنزین در کشور باید به 50 میلیون لیتر برسد و مابقی صادر شود، تورم خوراکی‌ها به 41 تا 46 درصد رسید، واردات خودرو باید آزاد شود و تمهیدات دولت برای تنظیم بازار ماه رمضان، از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بود.

از رسیدن نرخ تورم خوراکی‌ها به 46 درصد تا پیشنهاد آزادی واردات خودرو
کد خبر: 289069
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصرف روزانه بنزین در کشور باید به 50 میلیون لیتر برسد و مابقی صادر شود ؛ الیاس حضرتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین باید در کشور به 50 میلیون لیتر برسد و مابقی صادر شود، گفت: پول صادرات بنزین باید به دهک‌های پایین جامعه داده شود، براین اساس که یارانه نقدی دهک‌های پایین جامعه به جای 45 هزار تومان به 120 هزار تومان افزایش یابد و حمل‌ونقل شهری شبه‌رایگان ایجاد شود.

تورم خوراکی‌ها به 41 تا 46 درصد رسید ؛ تورم 12 ماهه منتهی به فروردین 98 در گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» 41.3 درصد برای دهک اول و 45.9 درصد برای دهک دهم بوده است.


ایران می‌تواند بازار نفتی‌اش را حفظ ‌کند ؛ حمیدرضا صالحی، عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: ایران بازار نفت خود را دارد و می‌تواند بخشی از بازار گذشته‌اش را حفظ کند.


واردات خودرو باید آزاد شود ؛ رضا علیزاده، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: واردات خودرو باید آزاد شود، چرا که در شرایط کنونی فشار روانی بر مردم بسیار است.

تمهیدات دولت برای تنظیم بازار ماه رمضان ؛ ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان گوشت و مرغ منجمد، روغن با 10درصد تخفیف، شکر و برنج با قیمت 7400 تومان عرضه خواهد شد.

نرخ سود وام ریالی از ذخایر ارزی اعلام شد ؛ در جلسه اخیر هیات امنای صندوق توسعه ملی مصوب شد نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی 11 درصد باشد. این در حالی است که بررسی نظامنامه صندوق در بخش تسهیلات ریالی از این حکایت دارد که در بخش کالاهای صنعتی و کشاورزی تغییری ایجاد نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها