کد خبر: 289111
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

قصی عباس، نماینده پارلمان عراق:

عراق هرگز به پایگاهی علیه کشورهای همسایه تبدیل نمی‌شود

قصی عباس، یکی از نمایندگان پارلمان عراق، اقدام سفارت آمریکا در انتشار تبلیغات ضدایرانی را محکوم کرد.

عراق هرگز به پایگاهی علیه کشورهای همسایه تبدیل نمی‌شود
کد خبر: 289111
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از نمایندگان پارلمان عراق، اقدام سفارت آمریکا در انتشار تبلیغات ضدایرانی را محکوم کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، قصی عباس، نماینده پارلمان عراق وعضو ائتلاف الفتح، بر ضرورت توقف فعالیت‌های خارج از قاعده و قانون نمایندگی آمریکا در عراق تاکید کرد و گفت: دولت عراق هرگز اجازه نخواهد داد خاکش به یک مبدأ برای حمله به کشورهای همسایه تبدیل شود.

این نماینده به بغداد الیوم گفت: عراق، بعد از بازپس‌ گرفتن سرزمین‌هایش از گروه تروریستی داعش، به یک مرکز دیپلماسی مهم تبدیل شده و می‌توان گفت موقعیت واقعی خود را بازیافته، از این رو دولت فعلی موظف است روابط متوازنی با تمامی طرف‌ها در اختیار داشته باشد.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی از فراخوان کاردار آمریکا به وزارت خارجه عراق و تسلیم یادداشت اعتراض‌آمیز به او در خصوص تبلیغات بد صادر شده از سوی سفارتخانه این کشور در عراق خبر دادند.

پیش از این نیز مقتدی صدر در توییتر خود این اقدام سفارت آمریکا را محکوم و تاکید کرد در صورت ادامه این خط‌مشی خواهان تعطیلی سفارت آمریکا در عراق خواهد شد.

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیز در واکنش به این اقدام سفارت آمریکا، آن را محکوم کرد.

حکیم نسبت به تکرار این اهانت‌ها و تلاش برای تحریک احساسات شهروندان عراقی هشدار داد و گفت: استفاده از عراق به عنوان نقطه آغاز جنگی رسانه‌ای یا تجاری یا سیاسی، زیر پا گذاشتن حاکمیت ملی عراق و به شکل آشکارا خلاف آداب دیپلماتیک میان کشورهاست. بارها تاکید کرده و می‌کنیم که عراق سیاست بی‌طرفی و دور ماندن از محورهای سیاسی را پیش گرفته و این سیاست را در راستای منافع ملی خویش، که قطب‌نمای تعاملش با همگان است، می‌داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها