کد خبر: 289201
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۹:۳۶:۱۰
| |

رئیس سازمان نقشه برداری:

خلیج فارس را با ابعاد گسترده‌تر معرفی خواهیم کرد / انتشار چارت‌های بین المللی خلیج فارس توسط ایران نوعی حفظ مالکیت است

شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری گفت: با گذشت از توهمات دشمنان مبنی بر تصاحب خلیج همیشه فارس، قصد شناساندن هر چه بیش‌تر این پهنه آبی از جمله جزایر آن را در دستور کار قرار داده ایم.

خلیج فارس را با ابعاد گسترده‌تر معرفی خواهیم کرد / انتشار چارت‌های بین المللی خلیج فارس توسط ایران نوعی حفظ مالکیت است
کد خبر: 289201
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۹:۳۶:۱۰

اعتمادآنلاین| مسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری در نشست تخصصی خلیج فارس که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در سازمان نقشه برداری برگزار شد گفت: علاوه بر اینکه سازمان نقشه برداری متولی تعیین اطلاعات مکانی است، مسئولیت کمیته تخصصی نام نگاری و یکسان سازی نام‌های جغرافیایی را هم بر عهده دارد.

وی افزود: سال هاست که خلیج همیشگی فارس نه از جهت تصرف آبی بلکه از جهت هویتی مورد هجمه قرار گرفته است و باعث شده است که این پهنه ملی با مناقشاتی روبرو شود. کمیته ملی نام گذاری با مسئولیت قانونی خود سعی کرده است فارغ از هر نگاهی تنها با چارچوب‌های بین المللی فعالیت کند.

شفیعی با اشاره همکاری وزارت امور خارجه برای مالکیت این پهنه آبی گفت: وزارت امور خارجه با همکاری کمیته نامگذاری تلاش کرده است تا با حساسیت و جدیت تمام در اکثر سازمان‌های بین المللی نام خلیج فارس درج شود.

وی تاکید کرد: با گذشت از التهابات و توهمات دشمنان مبنی بر تصاحب خلیج همیشه فارس، قصد شناساندن هر چه بیش‌تر این پهنه آبی از جمله جزایر و بستر‌های آن را در دستور کار قرار داده ایم.

شفیعی گفت: یکی از راه‌های حفظ هویت خلیج فارس، انتشار اسناد بین المللی آبی توسط ایران است. کمیته نامگذاری و یکسان سازی نام‌های جغرافیایی همواره بدون احساسات و با مدارک جهانی و رسمی به نام گذاری مکان‌ها پرداخته است که این امر هم در نامگذاری ابعاد مختلف خلیج فارس رعایت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها