کد خبر: 289233
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران خبر داد:

تولید روزانه 8400 تن زباله در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه روزانه 8400 تن زباله در تهران تولید می‌شود، گفت: در مرکز آرادکوه هر روز 400 متر مکعب شیرابه تولید می‌شود که اثرات مخرب زیست محیطی دارد.

تولید روزانه 8400 تن زباله در تهران
کد خبر: 289233
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضا عبدلی مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند صبح امروز در همایش مدیریت هوشمند پسماند شهری با اشاره به این مطلب که برای کاهش پسماند و مدیریت پسماند باید به سه نکته توجه کرد گفت: ابتدا در حوزه مدیریت تولید کالا، دوم مدیریت توزیع و سوم مدیریت خرید و مصرف کالا متمرکز شد.

وی افزود: در حوزه مدیریت تولید باید کالای با کیفیت تولید شود سپس کالای تولید شده از مواد اولیه بازیافتی باشد و پس از آن کالای دارای قابلیت بازیافت باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهر تهران گفت: در این میان باید به موضوع تولید کالای دارای بسته بندی حداقلی و دارای قابلیت بازیافت هم‌ توجه شود.

وی افزود: در حوزه مدیریت توزیع باید به انبار داری و انبار گردانی مدرن کالا و حفظ سلامت کالا با وسایل حمل و‌نقل ویژه توجه کرد.

عبدلی گفت: میانگین تولید پسماند 9 ماهه انتهایی سال قبل 1000 تن کاهش داشته است که این نشان می‌دهد مردم به دلیل افزایش قیمت کالاها خرید کم کردند و همچنین تولید پسماند خود را مدیریت کردند.

وی به مدیریت پس از تولید پسماند اشاره کرد و افزود: در این حوزه باید به پنج نکته؛ مدیریت پسماند تر در مکان تولید، مدیریت پسماند خشک در مکان تولید، انتقال، پردازش و دفع توجه کرد.

عبدلی ادامه داد: روزانه 400 مترمکعب شیرابه در آرادکوه تولید می شود که اگر شهروندان کمک کنند و رطوبت پسماند را در حد 50 سی سی بگیرند و سپس پسماند را بیرون بگذارند در هزینه های تفکیک، انتقال و مسایل زیست محیطی تأثیر گذار است.

وی با اشاره به این مطلب که روزانه 8400 تن زباله در تهران جمع آوری می شود، گفت: متأسفانه 39 تا 40 درصد این رقم در طول روز جمع آوری می شود که مشکلاتی نظیر ترافیک و آلودگی های مختلف به همراه دارد.

عبدلی افزود: 6400 تن پسماند خانگی، 700 تن زباله حجیم، 311 پسماند مخلوط، هزار تن پسماند تفکیک شده از مبدا و 100 تن هم پسماند ویژه نظیر پسماند پزشکی در تهران تولید می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در تهران 55 هزار مخزن جمع آوری پسماند وجود دارد این در حالی است که 15 هزار کارگر به همراه 2500 خودرو مسؤول جمع آوری پسماند هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها