کد خبر: 289247
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۰:۲۹:۰۰
| |

سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان:

امکان ندارد شورای نگهبان تحت فشار نامعقول قرار گیرد/ فشار درباره مصوبه استانی شدن انتخابات برای شورای نگهبان مفهومی ندارد

سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نظر خود را ارائه خواهد کرد و اصلاً امکان ندارد شورا تحت‌فشار نامعقول بخواهد قرار بگیرد، اصلاً چنین چیزی معنایی ندارد.

امکان ندارد شورای نگهبان تحت فشار نامعقول قرار گیرد/ فشار درباره مصوبه استانی شدن انتخابات برای شورای نگهبان مفهومی ندارد
کد خبر: 289247
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیامک ره‌پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود عده‌ای برای تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان فشار وارد می‌کنند، بیان کرد: ما چنین فشاری را ندیدیم و مسأله مبنی بر اینکه کسی فشار بیاورد را شاهد نبودیم.

وی افزود: هر طرح و لایحه‌ای ممکن است مطرح شود در عین حال برخی صحبت‌هایی ارائه کرده و رایزنی کنند در این مورد هم ممکن است این گونه باشد اما اینکه از جایی به شورای نگهبان فشار آوردند خیر این گونه نیست چنین چیزی نبوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: شاید این دوره کمترین رایزنی هم نسبت به این بحث صورت گرفته باشد.

ره‌پیک بر همین اساس یادآور شد: برخی البته در خصوص طرح استانی شدن انتخابات صحبت‌هایی کردند و یا اعضا ممکن است مجلس بروند و برخی با آنها صحبت کنند اما اینکه به شورای نگهبان کسی فشار بیاورد خیر اصلا چنین چیزی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اصل که چنین چیزی وجود ندارد در واقع فشار به شورای نگهبان اصلاً معنا و مفهومی ندارد؛ چه کسی می‌خواهد فشار بیاورد؟

عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: اختیار مجلس این است که مصوبه‌ای را بگذراند، مجلس یا هر شخص دیگری که نمی‌تواند به شورای نگهبان بگوید فلان مصوبه را تصویب کنید یا تصویب نشود.

ره‌پیک افزود: یک مصوبه به شورای نگهبان ارسال می‌شود و نهایتاً شورای نگهبان هم نیز طبق روال آن را بررسی می‌کند نهایتاً گروه‌های مختلف چه در غالب لایحه و چه طرح ممکن است درخواست‌هایی از شورای نگهبان برای توجیه نظرات خودشان داشته باشند که بگویند نظر ما این است که به عنوان مثال نظر ما این است وقتی بگذارید تا توضیح داده و توجیه کنیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: نهایتاً شورا نظر خود را ارائه خواهد کرد و اصلاً امکان ندارد که شورا تحت فشار نامعقول بخواهد قرار بگیرد، اصلاً چنین چیزی معنایی ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها