کد خبر: 289279
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۳۲:۵۵
| |

انگلیس درباره فعالیت هواوی در این کشور هشدار داد

شرکت هواوی در برخی بازار‌های غربی به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی چین و امکان دسترسی به زیرساخت‌های حساس با واکنش و بازخورد‌های منفی مواجه شده است.

انگلیس درباره فعالیت هواوی در این کشور هشدار داد
کد خبر: 289279
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۳۲:۵۵

اعتمادآنلاین| «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس خواستار احتیاط دولت درباره فعالیت شرکت هواوی چین در انگلیس شد و اعلام کرد: دولت باید پیش از آنکه در‌ها را روی این شرکت بزرگ فناوری برای توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه بگشاید، به دقت این موضوع را بررسی کند.

او این اظهارات را پس از آن عنوان کرد که رسانه‌های انگلیس هفته گذشته از موافقت «ترزا می‌» نخست‌وزیر انگلیس با شرکت هواوی چین برای کمک به ساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه انگلیس خبر دادند.

جرمی هانت گفت: «ما حق داریم به دلیل کنترلی که دولت چین بر شرکت‌های خود دارد، درباره نقش و فعالیت شرکت‌های بزرگ چینی محتاطانه عمل کنیم. این بدان معنا نیست که بگوییم نقش آن‌ها به خودی خود خطرناک و بدخواهانه است، بلکه مسائل دیگری نظیر قانون مربوط به سال 2017 وجود دارد که همه شرکت‌های چینی را در هر زمان ملزم به همکاری با نهاد‌های اطلاعاتی چینی می‌کند. با توجه به این مسائل، بدیهی است که باید این ملاحظات را با دقت در نظر بگیریم.»

این شرکت در برخی بازار‌های غربی به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی چین و امکان دسترسی آن به زیرساخت‌های حساس، با واکنش و بازخورد‌های منفی مواجه شده است.

شرکت هواوی چین یکی از سازندگان اصلی تجهیزات برای نسل پنجم تلفن‌های همراه با انتقال تقریبا آنی داده‌ها است که در واقع به سیستم عصبی اقتصاد اروپا در بخش‌های راهبردی، نظیر انرژی، حمل‌و‌نقل، بانکداری و مراقبت‌های درمانی تبدیل خواهد شد. آمریکا به طور جدی مخالف مشارکت و حضور شرکت هواوی به دلیل تعهدات این شرکت برای کمک به گردآوری اطلاعات و تامین سایر خدمات امنیتی در صورت لزوم به دولت چین بر اساس قوانین این کشور است.

«لیو شیا ئومینگ» سفیر چین در انگلیس گفت: این نگرانی‌های امنیتی کاملا «قابل درک» است اما انگلیس باید بر اساس منافع ملی خود، تصمیم درست را مستقلاً اتخاذ کند.

او تاکید کرد: نسل پنجم شبکه تلفن‌های همراه به عنوان نماینده نسل جدید فناوری مخابراتی، هنوز کامل نیست و باز هم نیاز به اصلاحات دارد.

روزنامه دیلی‌تلگراف روز سه‌شنبه این خبر را منتشر کرد که ترزا می‌ با کمک شرکت هواوی برای ساخت نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه این کشور موافقت کرده است. گفته می‌شود این تصمیمِ بسیار جنجالی در نشست شورای امنیت ملی انگلیس اتخاذ شده است و سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد قرار است تصمیم نهایی در ماه ژوئن اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها