کد خبر: 289319
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۲:۳۱:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» عملکرد دخه‌آ را بررسی می‌کند:

تمرکز کن پسر؛ تو بهترین دروازه‌بان جهانی

بعد از شکست مقابل بارسلونا، دیو در توییتر خود از هواداران به دلیل عملکرد ضعیفش عذرخواهی کرد. او به خوبی می‌دانست چه رویای بزرگی را بر باد داده است. چهره پر از رنج و عذاب دخه‌آ بعد از هر اشتباه نشان می‌دهد چطور با فرو ریختن قلعه، خود او هم فرو می‌ریزد.

تمرکز کن پسر؛ تو بهترین دروازه‌بان جهانی
کد خبر: 289319
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن: منچستریونایتد بازی را در دست داشت و الدترافورد روی هوا بود. گل ماتا تیم را جلو انداخته بود و حالا با حمله‌های بیشتر هواداران، انتظار گل بعدی را می‌کشیدند. امید کسب سهمیه باز هم بالا رفته بود، اما در یک لحظه دیو دوباره اشتباه کرد. اشتباهی احمقانه، چلسی را به گل تساوی رساند و امید کسب سهمیه به باد رفت.

در اواخر فصل 2017-2018 و در اوایل فصل 2018-2019، که مورینیو تحت شدید‌ترین فشارها بود، داوید دخه‌آ دروازه‌بان جوان منچستریونایتد برای او حکم نجات‌دهنده را ایفا می‌کرد. سیوهای دخه‌آ بارها یونایتد را از شکست نجات داد و حضور او در دروازه شیاطین سرخ برای تیم، به معنای کسب امتیاز بود. مورینیو در دوره مربیگری‌اش در یونایتد بسیاری از نتایج خوب را مرهون دست‌های توانمند دیو بود.

در دوم دسامبر 2017 داوید دخه‌آ با 14 سیو مقابل آرسنال رکورد زد. رسانه‌های ورزشی آماده بودند تا بعد از هر بازی منچستریونایتد سیوهای او را تیتر یک کنند و ردای بهترین دروازه‌بان جهان را، که سال‌ها در کنار دروازه تیم یوونتوس خاک خورده بود، بر تن او اندازه کنند.

12 ژانویه 2019 سیوهای دخه‌آ در نیمه دوم بازی با تاتنهام، یونایتد را پیروز میدان کرد. هنوز هفته‌های آغازین ماه‌عسل سولسشر با یونایتد بود و دست‌های دخه‌آ بردهای بی‌شمار تیم را حتمی می کرد.

داوید دخه‌آی اسپانیایی پس از گذراندن فصلی خوب در منچستریونایتد در تابستان 2018 به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان راهی جام جهانی روسیه شد. همه انتظار داشتند با حضور او دروازه اسپانیا مهروموم شده باشد، اما تجربه تلخ اسپانیا در جام جهانی دامن دخه‌آ را هم گرفت. نخستین بار بود که هواداران دست‌های دیو را در یک تورنمنت حساس نامطمئن می‌دیدند. جام جهانی روسیه به همه نشان داد که قلعه دخه‌ا قابل فتح شدن است و این هیچ ربطی به قدرت تیم حریف ندارد. او در بعضی بازی‌ها به صورت ناگهانی تبدیل به دروازه‌بانی متوسط با اشتباهات عجیب و مرگبار می‌شد.

اسپانیا در یک‌هشتم نهایی از جام جهانی حذف شد و داوید به تعطیلات رفت. نامزد احتمالی بهترین دروازه‌بان جهان فرصت کافی داشت تا خودش را بازسازی کند.

بازگشت دخه‌آ به یونایتد و بازی‌های درخشان او در این تیم خاطره ناکامی در جام‌جهانی را از ذهن همه پاک کرد. داوید خیلی زود از دروازه شیاطین سرخ قلعه‌ای مطمئن ساخت تا بخش بزرگی از رضایت هواداران بسته به حضور دخه‌آ باشد.

بهترین دروازه‌بان جهان با یکی از بهترین باشگاه‌های جهان در شب معجزه پاریس تا عرش پرواز کرد و یکی از خاطره‌انگیزترین شب‌های لیگ قهرمانان را برای یونایتد رقم زد. ولی رویای موفقیت دوباره یونایتد و پادشاهی داوید دخه‌آ در همان شب تاریخی پاریس تمام شد.

منچستریونایتد به حکم قرعه مقابل بارسا ایستاد و اشتباهات دخه‌آ تیم را به نابودی کشاند. لغزش او مقابل مسی، منچستر را از لیگ قهرمانان حذف کرد. عملکرد ضعیفش مقابل سیتی و چلسی سهمیه لیگ قهرمانان را از یونایتد گرفت. آوریل 2019 تا همیشه برای داوید دخه‌آ یادآور کابوسی خواهد بود که خود مسببش بود.

یکی از دلایل اصلی چهار شکست یونایتد در ماه آوریل، عملکرد داوید دخه‌آ دروازه‌بان این تیم بود و هیچ‌کس حتی خود دیو منکر این موضوع نیست. هم‌تیمی‌ها و سولسشر از او حمایت کردند اما دخه‌آ به اشتباهش معترف بود.

بعد از شکست مقابل بارسلونا، دیو در توییتر خود از هواداران به دلیل عملکرد ضعیفش عذرخواهی کرد. او به خوبی می‌دانست چه رویای بزرگی را بر باد داده است. چهره پر از رنج و عذاب دخه‌آ بعد از هر اشتباه نشان می‌دهد چطور با فرو ریختن قلعه، خود او هم فرو می‌ریزد.

فصل برای منچستریونایتد تمام شده اما بدون شک تازه آغاز راه بازسازی تیم است. و اولین کسی که نیاز به بازسازی مجدد دارد داوید دخه‌آ دژ‌بان قلعه یونایتد و به روایتی بهترین دروازه‌بان جهان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها