کد خبر: 289343
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۳:۱۲:۱۱
| |

رئیس شورای عالی استان‌ها:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراها را جیره بگیر دولت می کند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: لایحه خطرناکی به عنوان لایحه مالیات بر ارزش افزوده که قرار است در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه شود، عملا شهرداری‌ها را جیره بگیر دولت می کند.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده شوراها را جیره بگیر دولت می کند
کد خبر: 289343
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۳:۱۲:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی الویری روز دوشنبه در جلسه شورای استان تهران که با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه استان تهران به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شده است ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده حقوق شورا و شهرداری و مدیریت شهری را به شدت تضعیف می کند.


وی افزود: در کمیسیون اقتصاد و دارایی مجلس شورای اسلامی حضور یافته و 12 ایراد لایحه را برطرف کردیم اما ایراداتی که بر روی این لایحه در کمیسیون اقتصادی و دارایی انجام شد کنار گذاشته شده است.


وی گفت: نمی دانیم این لایحه با دخالت چه عواملی تنظیم و آماده طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.


الویری تاکید کرد: با تصویب این لایحه درآمد شهرداری ها 60 درصد کاهش می‌یابد.


عضو شورای اسلامی استان تهران گفت: این لایحه اختیار وضع عوارض که جزئی از مسئولیت‌های شوراهاست را تحت الشعاع قرار می دهد و عملا شهرداری‌ها را جیره بگیر دولت ها می کند.

رفع تبعیض از مسئولیت های شورا هاست


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصل 101 قانون اساسی تاکید کرد: مسئله جلوگیری و رفع تبعیض مسئولیت صریحی است که قانون اساسی به عهده خانواده شوراها قرار داده است.


وی افزود: همچنین مشارکت بر اجرای برنامه‌های رفاهی، عمرانی و نظارت بر آنها از دیگر وظایف مهم شوراها در قانون اساسی است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وقتی به سخنان آیت الله دکتر شهید بهشتی در خصوص شوراها نگاه می کنیم که شوراها را چهارمین رکن در کنار سه قوا می داند، می بینیم که چقدر نسبت به قانون اساسی از مسئولیتی که بر عهده داریم عقب مانده ایم.


رئیس شورای عالی استان‌ ها با بیان اینکه آیا در کشور تبعیض قومی مذهبی اقتصادی وسایل تبعیض‌ها وجود ندارد، گفت: رفع تبعیض‌ها جزئی از مسئولیت‌ها و کار ویژه شوراهای اسلامی است.

مشکل بودجه شورای عالی استان‌ها در حال پیگیری و رفع است


وی ادامه داد: مشکل بودجه یکی دیگر از مشکلات پیش روی شوراهای اسلامی شهر و روستا است.


الویری عنوان کرد: برای شوراها یک ردیف کمک بودجه تعیین شده است و شوراها در ردیف دستگاه‌های کمک بگیر و خیریه قرار داده شده است.


وی خاطر نشان کرد: با پیگیری ها و رایزنی‌ ها با مجلس شورای اسلامی توانستیم به نقطه مطلوب برسیم و اکنون کد خاصی برای بودجه شورای عالی استان‌ها مستقل از سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین شده است.


به گفته الویری، در جلسه امروز سازمان برنامه و بودجه و جلسه فردا در کمیسیون اقتصادی و دارایی بودجه شوراهای عالی به نتیجه می رسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها