کد خبر: 289380
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۲۷:۱۳
| |

743 شهر مشمول پروژه‌های نیروگاه‌های سولار می‌شود

15 هزار پروژه و 250 مگابیت مزرعه خورشیدی در دست تجهیز برای فعالیت در حوزه سلولار است؛ بدین معنا که تمام استان‌های ایران و حدود 743 شهر به جز گیلان که امکان و ظرفیت کمتری برای فناوری در حوزه سولار دارد، مشمول طرح‌های پروژه نیروگاهی سولار می‌شود.

743 شهر مشمول پروژه‌های نیروگاه‌های سولار می‌شود
کد خبر: 289380
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۲۷:۱۳

اعتمادآنلاین| کامران دور اندیش - مدیر عامل و مدیر استراتژیک شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی سولار - امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که برای آمادگی نصب و راه‌اندازی پنل و نیروگاه خورشیدی به همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیاز داشتیم و این تفاهم‌نامه می‌تواند در این راستا بسیار کمک‌رسان باشد اظهار کرد: علاوه بر این با وزارت جهاد کشاورزی قرارداد تولید برق به صورت خورشیدی را برای 124 هزار چاه آب منعقد کرده‌ایم و باید پاسگاه‌های نیرو انتظامی نیز در دستور کار این شرکت قرار بگیرد که به زودی قرارداد این طرح نیز منعقد خواهد شد.

به گفته وی، گسترش و به کارگیری نیروهای آموزش دیده مختص شهر و استان خاصی نیست و با توجه به نیاز هر پروژه افراد مشغول به کار می‌شوند، در فراخوانی که منتشر کرده‌ایم، 350 نفر اعلام آمادگی کردند که در حوزه سولار با ما همکاری داشته باشند.

به‌کارگیری 3000 نفر در حوزه سلولار

وی با بیان این‌که در بعد آموزش نیاز به 16 هزار نیرو داریم که حداقل بتوانیم در ابتدای کار 3000 نفر به کار بگیریم تصریح کرد: در 15 هزار پروژه نیاز زیادی به نیروی آموزش دیده است اما فعلاً تعداد نیروها 3000 نفر است که قرار شده مهارت آموزی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شود اما اجرای پروژه‌ها توسط شرکت سولار باشد.

او با اشاره به نیازمندی‌های صورت گرفته در حوزه نیروگاه‌های سولار گفت: با عقد این تفاهم نامه، امسال 3000 نفر در پروژه‌های مختلف مشغول به کار خواهند شد و باقی نیروهای تربیت شده برای صد هزار پروژه پیش‌بینی شده است و مورد نیاز کشور در سال‌های آتی به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که حمایت‌های دولتی و تسهیلات خود اشتغالی برای مهارت آموختگان در نظر گرفته شده است تا بتوانند به صورت مستقل و در هر شهر شرکت تعاونی خود را تشکیل دهند ابراز کرد: از برخی از نیروهای متخصص در ایجاد اتاق‌های فکر برای حل بحران ایده متناسب با ظرفیت اقلیمی و شرایط طبیعی متنوع کشور استفاده خواهد شد.

هم‌چنین در این نشست، محمدحسن محبیان - رئیس هیأت مدیره شرکت سولار - با اشاره به اهمیت انرژی خورشیدی سولار ابراز کرد: استفاده از انرژی‌های پاک و اهمیت حرکت حد بیشتر به سمت تجزیه‌پذیرها لزوم تربیت نیروی انسانی در این حوزه را نشان می‌دهد چراکه با طراحی و اجرای نیروگاه‌های سولار چند مگابیتی و یا حتی در اشل‌های کوچک‌تر، می‌توان ضمن رفع نیازهای یک مجموعه موجب درآمدزایی شد و طبق برنامه وزارت نیرو مازاد تولید از این نیروگاه‌ها خریداری شود.

همچنین علیرضا حاتم‌زاده - معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور - با بیان این‌که ظرفیت دولت در همکاری و حمایت در خصوص اجرای بخش‌های عملی و کارگاهی در حوزه آموزش بسیار است گفت: 700 مرکز و 5000 کارگاه فنی و حرفه‌ای در کشور در این راستا وجود دارد و از چیزهای که قابل تحریم نیست، می‌توان به مهارت اشاره کرد لذا این مسئله بسیار مورد توجه قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها