کد خبر: 289385
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۴۵:۳۳
| |

در مسیر کاهش اتکاء به دلار؛

روسیه 600 هزار اونس طلای دیگر به خزانه خود افزود

طبق جدیدترین داده‌هایی که توسط بانک مرکزی روسیه منتشر شده است، این بانک همچنان به خرید طلا ادامه می‌دهد و تنها در ماه مارچ 18.7 تن از این فلز گران‌بها را به ذخایر عظیم خود افزوده است.

روسیه 600 هزار اونس طلای دیگر به خزانه خود افزود
کد خبر: 289385
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۴۵:۳۳

اعتمادآنلاین| طبق جدیدترین داده‌هایی که توسط بانک مرکزی روسیه منتشر شده است، این بانک همچنان به خرید طلا ادامه می‌دهد و تنها در ماه مارچ 18.7 تن از این فلز گران‌بها را به ذخایر عظیم خود افزوده است.

تخمین زده می‌شود با این خرید میزان کل ذخایر طلای روسیه به بیش از 2170 تن (69 میلیون و 700 هزار اونس) برسد که این برابر با 18 درصد کل ذخایر ارزی خارجی این کشور است.

در بازه ژانویه تا مارچ، طلا خریداری کرده که 37.3 تن آن را در فوریه و ژانویه به دست آورده است.

این اقدام اخیر نشان می‌دهد که روسیه خود را به تنوع بخشی به ذخایر مالی و کاهش تأثیر ریسک‌های ژئوپولیتیکی بر آنها و همچنین از بین بردن وابستگی اقتصاد به دلار، ملزم کرده است. به عنوان بخشی از این سیاست‌گذاری، بانک مرکزی روسیه سهم دلار را به شدت در دارایی‌های خارجی خود کاهش داده است.

در طول 5 سال گذشته بانک مرکزی روسیه هر سال حدود 200 تن طلا خریداری کرده است و در نظر دارد در آینده نزدیک هم به همین روند ادامه دهد. روسیه در حال حاضر پنجمین دارنده ذخایر طلا در جهان است و با این شتاب، ظرف یک سال فرانسه و ایتالیا را پشت سر خواهد گذاشت.

در همین زمان روسیه به شدت دارایی خود از اوراق قرضه آمریکا را کاهش داده است. سال گذشته، بانک مرکزی در ماه‌های آوریل و می، 81 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا را فروخت. این میزان نزدیک به ارزش کنونی کل ذخایر طلای روسیه است که حدود 90 میلیارد دلار می‌باشند. طبق داده‌های بانک آمریکا مریل لینچ، سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی روسیه، در سال 2018 از 46 درصد به 22 درصد افت کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها