کد خبر: 289387
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ارسال پیامک گشت ارشاد برای رانندگان بدحجاب اثر منفی دارد/ مسائل فرهنگی با کنترل‌های پلیسی و قضایی به نتیجه مثبتی نمی‌رسد/ در شرایط جنگ اقتصادی نباید در خصوص مسائل اجتماعی سخت‌گیری کرد/ اگر مجلس در راس امور باشد، باید در مورد مسائل حجاب تصمیم بگیرد

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مجلس، تاکید کرد: اینکه با زور پلیس و قوه قضاییه و سخت‌گیری‌ با حجاب برخورد کنند، نتیجه مثبت ندارد.

ارسال پیامک گشت ارشاد برای رانندگان بدحجاب اثر منفی دارد/ مسائل فرهنگی با کنترل‌های پلیسی و قضایی به نتیجه مثبتی نمی‌رسد/ در شرایط جنگ اقتصادی نباید در خصوص مسائل اجتماعی سخت‌گیری کرد/ اگر مجلس در راس امور باشد، باید در مورد مسائل حجاب تصمیم بگیرد
کد خبر: 289387
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به ارسال پیامک‌های گشت ارشاد به رانندگان بدحجاب گفت: مسائل فرهنگی با کنترل‌های پلیسی و قضایی نه‌ تنها نتیجه مثبتی ندارد، بلکه نتیجه عکس در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: طی 40 سالی که از انقلاب می‌گذرد، چقدر در رابطه با حجاب هم تبلیغ کردیم و هم سخت‌گیری، مینی‌بوس گذاشتیم و خانم‌ها را به دلیل بدحجابی به مراکز انتظامی و اخلاقی بردیم. گروه‌های تندرو هم در خیابان‌ها شعار دادند و سخت‌گیری کردند؛ اما نتیجه چه شد؟

ارسال پیامک گشت ارشاد برای رانندگان بدحجاب اثر منفی دارد

این نماینده مجلس تاکید کرد: با وجود سخت‌گیری‌ها، من در حجاب تغییرات مثبتی نمی‌بینم، به همین دلیل است که حضرت امام خمینی (ره) قبل از انقلاب و زمانی که پاریس بودند، در مصاحبه‌هایشان به‌ صراحت می‌فرمودند که حجاب اجباری نیست، اما از ضروریات است و خانم‌ها باید رعایت کنند. اما اینکه بیایند با زور پلیس و قوه قضاییه و سخت‌گیری‌ با حجاب برخورد کنند، نتیجه مثبت ندارد. بنابراین پیامک‌های گشت ارشاد نه‌ تنها اثر مثبت ندارد بلکه آثار منفی در پی خواهد داشت.

هاشم‌زایی، با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: ما با مشکلات اقتصادی و تحریم مواجه هستیم، در واقع در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم و فروش نفت‌مان با مشکل مواجه است. اگر هم نفت بفروشیم، برگشت پول با مشکل مواجه می‌شود. البته نمی‌خواهم بگویم که پول فروش نفت برنمی‌گردد چون ما راه دور زدن تحریم را بلد هستیم، اما پول فروش نفت ایران و کالایی که صادر می‌کنیم با هزینه بالا به کشور بازمی‌گردد و برگشت پول حدود 12 تا 30 درصد هزینه دارد.

در شرایط جنگ اقتصادی نباید در خصوص مسائل اجتماعی سخت‌گیری کرد

او تاکید کرد: در این شرایط حکومت نباید در خصوص مسائل اجتماعی سخت‌گیری کند تا در جامعه تنش ایجاد شود و ناراحتی برای مردم به وجود بیاید. نفس پیامک‌ها و چنین رفتاری در رابطه با رعایت حجاب نمی‌تواند موثر باشد و نتیجه عکس به دنبال دارد.

هاشم‌زایی با انتقاد از سیاست‌های غلط پلیسی در مقابله با بدحجابی، گفت: من از ابتدای انقلاب در نظام کار کرده‌ام، اما هنوز به‌ صورت دقیق نمی‌دانم منشاء این برنامه‌ریزی‌ها کجاست و به چه شکل انجام می‌شود. در برخی خطبه‌ها و برخی نمازجمعه‌ها برخوردهای تند با مسائل حجاب و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را رد می‌کنند، اما باز هم شاهد برخوردهای تند هستیم.

اگر مجلس در راس امور باشد، باید در مورد مسائل حجاب تصمیم بگیرد

این عضو فراکسیون امید در پایان گفت: اگر طبق قانون اساسی و فرموده حضرت امام (ره) مجلس در راس امور باشد، باید در مورد مسائل حجاب و امربه‌معروف در مجلس بحث شود و برای آن تصمیم بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها