وزیر کار در جمع کارگران:

مسکن کارگران باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی باشد

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه اگر کارگر دغدغه معیشت نداشته باشد حوادث کارگری کاهش می‌یابد، عنوان کرد: برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه و شهرسازی به سمت مسکن ارزان قیمت برود.

مسکن کارگران باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی باشد
کد خبر: 289410
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۵:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری ، صبح امروز دوشنبه نهم اردیبهشت به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگری از واحد تولید شرکت «محورسازان ایران خودرو» بازدید و با کارگران در حین انجام کار گفت و گو کرد.

شریعتمداری در این مراسم گفت: در آیات قرآنی نیز به دفعات بر کار، تلاش و عمل صالح تاکید شده است و ما همواره بر فکر، اندیشه و پایمردی عزیزان در حوزه کار و تولید بوسه می زنیم چرا که کار و تولید در جامعه ما دارای ارزش فوقالعاده‌ای است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در روایات آمده که تا عرق جبین کارگر خشک نشده باید دستمزد کامل او - و نه یک سوم دستمزد- پرداخت شود و جامعه کارگری و کارفرمایی نباید به این اصول بی توجه باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: در سال‌های ابتدای انقلاب تلاش‌های زیادی برای از بین بردن انقلاب شد و خیلی‌ها سعی کردند برای رسیدن به اهداف خود از جامعه کارگری استفاده کنند که موفق نشدند و جامعه کارگری سهم بالایی در انقلاب و ایجاد عدالت در ایران به عهده داشتند.

شریعتمداری گفت: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ از جامعه کارگری بودند و این افتخار جامعه کارگری است که همواره پای انقلاب ایستاده است.

وی گفت: دشمن با استفاده از تبلیغات و فضای مجازی تلاش کرد که خود باوری را از جوان ایرانی بگیرد و آینده کشور را مبهم نشان دهد در حالی که آینده کشور روشن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز اراده ملت تعیین کننده است و دشمن از این موضوع اطلاع دارد و سعی دارد مردم را ناامید و آینده را مبهم نشان دهد که حتماً موفق نخواهد شد.

شریعتمداری افزود: دشمن تصور می‌کند با ماهواره و فضای مجازی در دل جوانان ایرانی رخنه کرده اما اگر می‌تواند پای میدان بیاید و ببیند که در میدان چگونه جوانان ایرانی مقابل آنها می‌ایستند.

وی با بیان اینکه ما در جریان برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم اما اگر مجامع جهانی به دنبال مذاکره نبودند ما راه خود را می‌شناسیم، تاکید کرد: امروز تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است.

شریعتمداری گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به جوان گرایی تاکید شده است و کار را باید به جوان با استعداد سپرد.

وی گفت: ما در پایان سال تلاش کردیم و جلسات زیادی به جامعه کارگری داشتیم. در آخر سال جلسه 13 ساعته با نمایندگان کارگری و کارفرمایی داشتیم و تلاش کردیم دستمزدها را تا حدی بالا ببریم که هم به کارفرما فشار وارد نشود و هم مشکلات کارگران تا حدی حل شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت‌های نقدی حل نمی‌شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه، مسکن و شهرسازی به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود.

شریعتمداری گفت: باید رابطه دستمزد و کار اصلاح شود و اگر شخصی با فکر توانست سود کارخانه‌ای را افزایش دهد باید در این سود سهیم باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: خصوصی سازی هم یکی دیگر از راه حل‌ها است و اگر کارگران را در خصوصی سازی سهیم کنیم باعث ایجاد انگیزه در کارگران می‌شود.

شریعتمداری گفت: اگر کارگر دغدغه معیشت نداشته باشد هم حوادث کارگری کاهش پیدا می‌کند و هم امید زیاد می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها