معاون وزیر کشور:

امسال 4000 میلیارد به شهرداری‌ها تزریق می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مقرر شده امسال 4000 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق شود.

امسال 4000 میلیارد به شهرداری‌ها تزریق می‌شود
کد خبر: 289437
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۶:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی جمالی‌نژاد در همایش روز ملی شوراها که امروز (9 اردیبهشت) که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، از قدرت قابل توجه شوراها و اثرگذاری آنها یاد کرد و افزود: شوراها به عنوان یک حاکمیت محلی نقش زیادی در پیگیری امور مردم دارند.


وی از شوراها به عنوان اولین خاکریز پیگیری مطالبات مردمی یاد کرد و ادامه داد: در روستاها و بسیاری از شهرهای کوچک، مردم دستشان به مسئولین نمی‌رسد و مطالبات خود را از طریق شوراها به مسئولین بالادستی انتقال می‌دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه نقش مثبت شوراها باعث می‌شود مردم به

روستا و محل زندگی خود تعلق خاطر داشته باشند، تاکید کرد: این تعلق خاطر در نهایت به ایجاد همبستگی، بالا رفتن سرمایه اجتماعی، بالا رفتن امنیت اجتماعی و در نهایت بالا رفتن امنیت ملی کشور کمک می‌کند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه امروز تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، عدم تمدید معافیت‌های نفتی و … به ما آسیب نمی‌زند، گفت: آنچه که امروز بیشتر از هر چیزی کشور را تهدید می‌کند از بین رفتن اعتماد بین مردم و مسئولین و بلند شدن دیوار بی‌اعتمادی بین دولت و ملت است.

وی معتقد است، شوراها مهمترین نقش را برای جلوگیری از سلب اعتماد مردم دارند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه وجود اعتماد بین مردم و مسئولین می‌تواند بسیاری از مشکلات را قابل تحمل کند، یادآور شد: بسیاری از کشورهای اطراف ما که اکنون با مشکل مواجهند از درون آسیب دیده اند و ما نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقی در کشورمان رخ دهد.

قانون شوراها نیازمند بازنگری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: البته همه مشکلات و محدودیت‌های شوراها را قبول داریم و مهمترین آن ، برخی از مشکلات قانون شوراها است که به عقیده ما نیز این قانون نیازمند بازنگری است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در ادامه با بیان اینکه برای سال 98 ارقام بسیار خوبی برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده و بسیاری از موارد که در گذشته حذف شده بود دوباره احیا شده است، گفت: امسال چهار هزار میلیارد تومان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین برای ساماندهی پسماندهای شهری نیز حدود هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده است.

وی افزود: در سایر سرفصل‌ها از جمله حمل و نقل عمومی، بازآفرینی شهری، قطار شهری و … نیز اعتبارات و حمایت‌های خوبی در نظر گرفته شده و سهمیه قیر شهرداری‌های کشور نیز افزایش یافته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه این اعتبارات در برابر جمعیت قابل توجه 59 میلیون نفری شهری و 21 میلیون نفری روستایی و تعداد قابل توجه شهرها و روستاهای کشور پاسخگو نیست، افزود: در کنار این اعتبارات باید به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هم باشیم و بستر و فرش قرمز را برای آنها فراهم کنیم.

جمالی نژاد معتقد است، تنها رمز موفقیت شهرداری‌ها در کنار مسائل مالی و حمایت‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده، حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های زیرساختی و اصلی شهرها است.

وی تاکید کرد: باید جاذبه‌هایی که در مناطق شهری و روستایی داریم و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی و آنها را برای حضور در پروژه‌ها ترغیب کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه با وجود همه این کمبود امکانات استان کرمانشاه به طور ویژه دیده می‌شود، یادآور شد: وزارت کشور امور این استان خصوصاً بازگشایی مرز خسروی را با جدیت دنبال می‌کند و امیدواریم امسال شاهد باز شدن این مرز باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها