کد خبر: 289464
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۷:۴۰:۲۳
| |

آغاز ساخت اماکن خسارت‌دیده از سیل در گلستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آغاز ساخت و تعمیر مسکن های خسارت دیده از سیل در شهرستان های آق قلا و گمیشان استان گلستان خبر داد.

آغاز ساخت اماکن خسارت‌دیده از سیل در گلستان
کد خبر: 289464
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۷:۴۰:۲۳

اعتمادآنلاین| اسماعیل نجار با اعلام این مطلب اظهار داشت: عملیات ساخت و تعمیر مسکن های خسارت دیده از سیل با تعیین استان های معین خراسان رضوی برای شهرستان آق قلا و استان گیلان برای شهرستان گمیشان آغاز شده است.


وی ادامه داد: قرار است به منظور سرعت در روند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت در دیده در استان گلستان، یک استان معین دیگر نیز به دو استان یادشده اضافه شود.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ترمیم شکاف سیل بند یلمه خندان آق قلا خبر داد و گفت: با ترمیم این شکاف از ورود سیلاب به شهر آق قلا جلوگیری و مشکل اصلی حرکت روان آب به این شهر برطرف شد.


نجار توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق سیل زده آق قلا در استان گلستان با ایجاد شکاف در هشت نقطه از جاده کمربندی این شهر، روند تخلیه آب شدت گرفته و در برخی محلات ارتفاع آب بین 30 تا 40 سانتی متر کاهش یافته و با تداوم روند تخلیه سریع آب، وسعت مناطق درگیر سیلاب آق قلا از 25 درصد به 15 درصد کاهش داشته است.


وی اظهار داشت: امیدواریم که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح امشب و فردا شب آب به صورت کامل از این مناطق تخلیه شود تا مردم به زندگی عادی خود برگردند.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ارائه خدمات اسکان موقت و تغذیه اضطراری به 1500 تا 2400 نفر از سیل زدگان در موج دوم ورود سیلاب به آق قلا خبر داد و گفت: با تخلیه سریع آب و بازگشت به شرایط عادی این شمار از سیل زدگان در حال بازگشت به منازل خود هستند.


وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار است لوازم خانگی در اختیار افراد سیل‌ زده در شهرستان های آق قلا و گمیشان استان گلستان قرار بگیرد.


از اواخر سال 97 و در پی بارندگی های رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دستکم 2.2 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است.


بر اثر این سیل شهرستان های شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجه هستند.


سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها