کد خبر: 289469
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

طرح جنجالی اصلاح قانون انتخابات به شورای نگهبان ارسال شد/ شورای نگهبان اعمال فشار در مورد بررسی طرح اصلاح انتخابات را رد کرد/ تاکید سردار سلیمانی به فشار آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره

ارسال طرح پر سروصدای اصلاح قانون انتخابات مجلس به شورای نگهبان، واکنش علی مطهری نایب‌رئیس مجلس به حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان، تاکید علی لاریجانی مبنی بر مناسب نبودن شرایط برای مذاکره با آمریکا و تاکید معاون حقوقی رییس‌جمهوری درباره لزوم تصویب لوایح چهارگانه برای ادامه مبادلات تجاری از جمله مهم‌ترین خبرهای سیاسی امروز بود.

طرح جنجالی اصلاح قانون انتخابات به شورای نگهبان ارسال شد/ شورای نگهبان اعمال فشار در مورد بررسی طرح اصلاح انتخابات را رد کرد/ تاکید سردار سلیمانی به فشار آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره
کد خبر: 289469
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام با سرخط خبرهای سیاسی امروز اعتمادآنلاین با شما هستیم؛

علی لاریجانی، رئیس مجلس، « طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس » را به شورای نگهبان ارسال کرد. مهم‌ترین موضوعات این طرح مربوط به استانی- تناسبی شدن انتخابات مجلس است که مخالفان زیادی هم دارد. مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با وجود مثبت ارزیابی کردن این طرح می‌گوید: بعید است که اصلاح قانون انتخابات مجلس به دوره یازدهم برسد.

علی مطهری نایب رییس مجلس در یادداشتی با اشاره به حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان و قتل یک طلبه در همدان نوشت: فیلم‌هایی که از این حادثه تلخ نشان داده شد و ماجرای تلخ قتل روحانی همدانی بیش از هر چیز عدم اقتدار پلیس را به نمایش گذاشت .

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره شایعه فشار برای تسریع در رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در این شورا گفت: شورای نگهبان نظر خود را ارائه خواهد کرد و اصلاً امکان ندارد شورا تحت‌فشار نامعقول قرار گیرد.


علی لاریجانی، رئیس مجلس، درباره احتمال مذاکره با آمریکا گفت: اکنون با این شرایط به هیچ عنوان وقت مذاکره نیست. ترامپ باید به یک سد سفت بخورد و بفهمد که طرف مقابل تحت تاثیر حرف‌ها و حرکات او قرار نمی‌گیرد آن زمان می‌توان به مذاکره فکر کرد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر وجود دستگاه کارتخوان در اتاق بیژن زنگنه، وزیر نفت برای دیدار با او، گفت: اصلاً یک چنین چیزی نیست. باید مدال صداقت و درستکاری را به زنگنه داد .

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران، در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » معتقد است که آمریکایی‌ها عملاً وارد یک تله مرگ شده‌اند که صهیونیست‌ها در مقابل آنها قرار داده‌اند و به دنبال این هستند که آمریکا و عربستان را درگیر جنگ خلیج‌فارس با ما کنند تا امنیت محیطی و پیرامونی صهیونیست‌ها تامین شود.

لعیا جنیدی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری، تاکید کرد که دولت بین دو موضوع تحریم سپاه و الحاق به کنوانسیون‌ها رابطه‌ التزامی نمی‌بیند و برای حفظ کانال‌های باقیمانده حتی با کشورهایی که با ما مراودات تجاری دارند نیاز است این کار را انجام دهیم.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، با اشاره به فشارهای اخیر آمریکا گفت: دشمن می‌خواهد با فشارهای اقتصادی ما را به میز مذاکره بکشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها