وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

مذاکره با وزارت علوم برای اختصاص سهمیه مناطق سیل‌زده در کنکور/ معوقات فرهنگیان سیل‌زده پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست برخی دانش‌آموزان برای تعویق زمان کنکور، گفت:  تعویق زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش است و بعید می‌دانم که امکان پذیر باشد چون سال تحصیلی دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

مذاکره با وزارت علوم برای اختصاص سهمیه مناطق سیل‌زده در کنکور/ معوقات فرهنگیان سیل‌زده پرداخت می‌شود
کد خبر: 289521
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تعهد خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی و مرمت مدارس مناطق سیل‌زده اظهار کرد: مدارس آسیب‌دیده که تنها مرمت نیاز دارند تا ابتدای مهر امسال تعمیر شده و تجهیزات‌ آنها نوسازی می‌شود اما مدارس پرجمعیت و بزرگ را نمی‌توانیم تا مهر احداث کنیم و مجبوریم با روش‌های جایگزین، سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

مذاکره با وزارت علوم برای اختصاص سهمیه مناطق سیل‌زده در کنکور

وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست برخی دانش‌آموزان برای تعویق زمان کنکور، گفت: تعویق زمان کنکور در اختیار سازمان سنجش است و بعید می‌دانم که امکان پذیر باشد چون سال تحصیلی دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی را با وزارت علوم داشتیم تا سهمیه‌ای خاص برای دانش‌آموزان کنکوری در نظر بگیرند که ان‌شاءالله همین روزها شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود و باید ببینیم تصمیم چه خواهد شد.

بطحایی توضیح داد: این سهمیه مانند سهمیه دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه است یعنی بتوانیم در برخی رشته‌ها سهمیه اضافه پیش‌بینی کنیم؛ البته این سهمیه قطعی نیست و شورای سنجش و پذیرش باید تصویب کند اما پیشنهاد کردیم.

هیچ مدرسه‌ای بیمه نیست

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس سیل‌زده بیمه بودند؟»، افزود: هیچکدام از مدارس بیمه نیستند بلکه تنها دانش آموزان بیمه هستند و فضای ساختمانی بیمه نیست؛ هزینه بیمه زیاد است ولی به فکر هستیم که بتوانیم منابعی را تأمین کنیم که مدارس بیمه شوند.

پرداخت تمام مطالبات فرهنگیان مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش و پرورش درباره خبر خوش به فرهنگیان مناطق سیل‌زده درباره پرداخت معوقات و مطالبات آنها، گفت: این موضوع در دستور کار است و بناست که این کار اتفاق بیفتد و مطالبات و معوقات مربوط به فرهنگیان مناطق سیل زده را یکجا پرداخت کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها