کد خبر: 289552
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۰۹:۲۸:۰۰
| |

در نامه‌ای اعتراضی صورت گرفت؛

درخواست خلبانان آمریکا برای توجه دولت و شرکت بوئینگ به ضوابط فنی

دو فاجعه ای که در مقابل هواپیمای بوئینگ 737 مکس قرار گرفت منجر به افزایش اعتراضات نسبت به این غول هواپیما ساز شد که اخیرا خلبانان نیز به این اعتراضات پیوسته اند

درخواست خلبانان آمریکا برای توجه دولت و شرکت بوئینگ به ضوابط فنی
کد خبر: 289552
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| خلبانان آمریکایی همزمان با زمزمه‌های از سرگیری پرواز بوئینگ 737 مکس، دولت آمریکا و همینطور شرکت هواپیمایی بوئینگ را به سهل‌انگاری در وضع فاکتورهای امن فنی متهم کردند.

پس از دو فاجعه بزرگ که برای هواپیمای بوئینگ 737 مکس رخ داد، اکنون نوبت به خلبانان آمریکایی رسید تا نسبت به وضعیت این هواپیما انتقاد کنند.

انجمن صنفی هواپیمایی آمریکا در نامه‌ای اظهار داشته است که بوئینگ به انتظارات فنی کاربران هواپیما توجه نکرده است و در این موضوع سهل انگاری کرده است.

این خلبانان فعال در خطوط هوایی آمریکا «ای ای» که به عنوان بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان شناخته می‌شود، این اتهام‌ها را علیه دولت و شرکت هوایی بوئینگ مطرح کرده‌اند.

مطابق گزارش رویترز حمایت انجمن صنفی هواپیمایی آمریکا از بوئینگ 737 مکس یکی از فاکتورهای اساسی جلب اعتماد مسافران برای بازگشت این مدل هواپیما به آسمان است.

هواپیمای مکس در پی دو سقوط وحشتناک در خطوط هوایی اتیوپی و اندونزی به فاصله کمتر از شش ماه و کشته شدن مجموع 346 نفر، توسط دولت آمریکا زمین‌گیر شد.

غول هواپیما سازی جهان که مقر آن در سیاتل است، اکنون توسط جامعه جهانی مورد انتقاد و تمسخر قرار گرفته است. این انتقادها پس از مشخص شدن ایرادات نرم افزاری این هواپیما به عنوان مقصر اصلی سقوط‌ها بیش از پیش شد.

سازمان هواپیمایی آمریکا اعلام کرده است که خلبانان می‌بایست با سیستم جدید نرم افزاری این هواپیما آشنا می‌شدند و وقت بیشتری صرف آموزش نرم‌افزاری‌شان می‌شده است.

نشست سالانه سهام‌داران شرکت هواپیمایی آمریکا در شیکاگو به احتمال زیاد با خشم مردم معترض همراه خواهد بود و همینطور سهامداران جزء، مدیران این شرکت را به خاطر عدم توانایی برای رفع بحران به چالش خواهند کشید.

خلبانان این انجمن صنفی در یادداشتی نوشته‌اندک «ما به دنبال پروازی امن و راحت برای خلبانان و مسافران هستیم که دولت و بوئینگ باید بیشترین توجه را به آن داشته باشند».

شبیه‌سازهای پرواز این مدل هواپیما در صدد برطرف کردن ایرادات نرم افزاری هستند و اینکه خلبانان با زیرساخت‌های نرم افزاری جدید این هواپیما آموزش کافی را ببینند و همینطور آماده ایجاد شرایط احتمالی سقوط مشابه در این نرم‌افزارها باشیم.

مطابق با گزارش رویترز سازمان هواپیمایی آمریکا بدون توجه به حواشی به دنبال احیای این نوع هواپیماست که میلیون ها دلار هزینه برای شرکت سازنده در پی خواهد داشت تا اینکه دوباره اعتماد عمومی به این سازنده بازگردد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها