محمودی شاه نشین عضو کمیسیون امورداخلی کشور:

همه مواد لایحه جامع انتخابات در طرح مجلس لحاظ شده است

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: هیچ ماده تاثیرگذاری در لایحه قانون جامع انتخابات وجود ندارد که طرح مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات به آن بی‌توجه بوده باشد.

همه مواد لایحه جامع انتخابات در طرح مجلس لحاظ شده است
کد خبر: 289567
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۰۹:۵۵:۴۸

اعتمادآنلاین| محمد محمودی شاه نشین، در خصوص برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی‌، اظهار داشت: یکی از پیش نیازهای برگزاری انتخابات تناسبی مجلس، الکترونیکی شدن انتخاباتی است که در 2 اسفندماه برگزار می‌شود که در این زمینه باید سخت افزار و نرم افزار برگزاری انتخابات استانی فراهم شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: اگر شورای نگهبان کلیات "طرح اصلاح موادی قانون انتخابات مجلس" را رد کند، دوره دوازدهم انتخابات مجلس با این قانون اجرا نمی‌‎شود، اما اگر بخشی از آن قابل اصلاح باشد، قسمتی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته توسط مجلس رفع می‌شود.

وی افزود: پژوهشکده شورای نگهبان همکاری زیادی با کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس داشته و رایزنی‌های خوبی صورت گرفته اما باید در جلسه اصلی شورای نگهبان بررسی نهایی انجام شود.

محمودی شاه نشین ادامه داد: آن بخشی از "لایحه جامع قانون انتخابات" که از سوی دولت به مجلس ارائه شده و با قانون انتخابات مجلس مرتبط بوده، در "طرح اصلاح موادی قانون انتخابات مجلس" لحاظ شده است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ماده تاثیرگذاری در لایحه دولت وجود ندارد که طرح مجلس به آن بی‌توجه بوده باشد، گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، لایحه دولت را تکمیل کرده است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: هنوز کارگروهی برای بررسی "لایحه جامع قانون انتخابات" تشکیل نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها