کد خبر: 289591
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۰:۳۳:۰۰
| |

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری:

یک عده روزی‌شان را از حصر می‌خورند و موافق حل آن نیستند/ برخی آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید

باهنر گفت: اینکه نمی‌شود در مملکت بگویند انتخاب رهبری با رای مستقیم مردم انجام شود خب یکی مثلا چهارتا شعار بدهد و رای بیاورد این که نمی‌شود. باید خبره‌هایی که می‌دانند شرایط رهبری چیست و چگونه است انتخاب کنند.

یک عده روزی‌شان را از حصر می‌خورند و موافق حل آن نیستند/ برخی آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید
کد خبر: 289591
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که حالا بعد از چند سال از درگذشت عسگراولادی و بزرگان اصولگرا به یکی از وزنه‌های این جناح تبدیل شده است با اشاره به آخرین وضعیت دو لایحه باقی مانده از FATF می‌گوید تا به حال هزاران پیامک برای وی هم ارسال شده که مشخص است آنها از یک استان سازماندهی شده است. وی همچنین با انتقاد از تندروی در هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا یادآور می‌شود که برخی «در جناح ما آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید.» باهنر اما درباره حصر معتقد است که از آنجایی که یک عده از حصر رزق و روزی‌شان را می‌خوردند، موافق حل آن نیستند. با اینکه قصر شرکت در انتخابات مجلس آینده را ندارد اما برداشتش این است که ممنوعیت حضور نمایندگان بیش از سه دوره متوالی مغایر با قانون است. باهنر امام در پاسخ به سوالی درباره شایعه اختلاف آملی لاریجانی و محسن رضایی بدون تایید یا تکذیب این شایعه تنها می‌گوید: «دبیرخانه باید زیرنظر رئیس مجمع فعالیت کند و اگر خدای نکرده زمانی هم نتوانستند با هم کار کنند آن موقع باید تصمیم بگیرند.»

در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید:

  • شاید اغراق نباشد که بگویم تا به حال هزار پیامک نه مجهول بلکه با شماره تلفن‌های مشخص برای ما می‌آید که مملکت را نفروشید و خون شهدا را حفظ کنید.دلشان هم می‌سوزد اما معلوم است که این پیامک‌ها سازماندهی شده است.
  • اگر بنا باشد یک مداح یا سخنران یا یک امام جمعه تهدید کند که هرکس تصویب کند طرفدار یزید و هرکس تصویب نکند طرفدار آقا امام حسین است، این‌ها چیزهای بدی است که جلوی آزادی فکر و تصمیم و این مسائل را می‌گیرد.
  • یکدفعه می‌بینید 500 پیامک برای ما می‌آید از این 500 پیامک، 300 پیامک مربوط به یک استان خاص است، چون ما پیش شماره‌ها را که لااقل می‌شناسیم و چون تک تک این‌ها شماره‌هایشان روی گوشی‌های ما می‌آید، می‌توانیم بررسی کنیم که این متعلق به چه کسی است.
  • ما بالاخره در جناح‌مان آدم‌هایی داریم که اگر به این‌ها بگوییم برو کلاه بیاور می‌روند و سر می‌آورند، یک عده در جناح ما هم هستند و آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید.
  • مساله حصر و اینکه چرا این اتفاق افتاد و سوابق آن روشن است. سال 96 حس من این بود که این فضا کم‌کم دارد باز می‌شود و به نقطه‌ای رسیدم که فکر کردم تا دو یا سه ماه دیگر اصلا مساله حصر حل شود اما متاسفانه یکی از همین آقایان یا خودش یا دیگران یکی دوتا بیانیه بلندبالا علیه نظام و علیه رفتار سی سال و چهل سال اخیر کل نظام صادر کردند.من نمی‌خواهم متهم کنم که خود این بنده خدا این کار را کرده یا کسی در کاسه‌اش گذاشته اما موقعی که شرایط طوری پیش می‌رود که مساله حل شود، یک عده از همین تندروها می‌آیند و کار را خراب می‌کنند. معلوم می‌شود یک عده ضمن اینکه خودشان را اینطور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خوردند و موافق نیستند که این مشکل حل شود وگرنه این مشکل اگر مسیر طبیعی‌اش را طی کند خیلی زود می‌تواند حل شود.
  • این آقایان باید رفتاری را داشته باشند که معلوم شود که اگر حصر برداشته شد می‌روند زندگی‌شان را می‌کنند حتی اشکال ندارد بشوند رقیب دولت، بشوند رقیب مجلس اما نمی‌توانند که رقیب نظام باشند.
  • در بحث FATF آنچه که ما برداشت کردیم این است که حضرت آقا با نظرات کارشناسی که طرفین به ایشان دادند به نظر مشخصی نرسیدند و این را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند و مکتوب هم هست که اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام دلایل را بشنوند و نامه معاون اول رئیس‌جمهور را هم امعان نظر کنند و با دقت مطالعه کنند و سپس تصمیم بگیرند.
  • علت اینکه شورای وحدت تشکیل شده این است که امسال، سال انتخابات است و مجلس انتخابات دارد و احزابی که فعال هستند الان دوباره آن جلسه ائتلاف را تشکیل دادند و ان‌شاالله دارند کار را جلو می‌برند. من اتفاقا این را حسن می‌دانم.
  • بعضی‌ها این تحلیل آقا را اینطور برداشت کردند که نکند آقا طرفدار دولت پارلمانی است درنتیجه شروع کردند روی آن مانور دادند که آقا دوباره بعد از یکی دو سال توضیح دادند که من مثال زدم.
  • اینکه نمی‌شود در مملکت بگویند انتخاب رهبری با رای مستقیم مردم انجام شود خب یکی مثلا چهارتا شعار بدهد و رای بیاورد این که نمی‌شود. باید خبره‌هایی که می‌دانند شرایط رهبری چیست و چگونه است انتخاب کنند.
  • معتقدم مملکت را با یک مجلس نمی‌شود اداره کرد حتما باید دو مجلس شود و خیلی از کشورهای دنیا هم اینگونه هستند یک مجلس نمایندگان و یک مجلس به نام سنا، خبرگان، لردها و... دارند. ما می‌توانیم مثلا بگوییم مجلس نخبگان.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها