کد خبر: 289672
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۲:۱۷:۲۷
| |

امدادرسانی برابر اتباع خارجی و ایرانی در سیل اخیر

مدیر کل امور اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور گفت: اتباع خارجی که براثر سیل آسیب دیدند مانند اتباع ایرانی امدادرسانی شدند و سازمان‌های تخصصی فعال در این حوزه که با وزارت کشور همکاری می‌کنند را مسئول رسیدگی ویژه به مشکلات آنان کردیم.

امدادرسانی برابر اتباع خارجی و ایرانی در سیل اخیر
کد خبر: 289672
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۲:۱۷:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی محمودی در خصوص امدادرسانی به اتباع خارجی اظهارکرد: اداره کل اتباع وزارت کشور عهده‌دار ساماندهی و رسیدگی به معیشت اتباع است. به همین منظور با توجه به بروز سیل در روزهای آغازین سال، افرادی را در محل اداره کل اتباع برای رصد شبانه‌روزی آسیب‌های وارد شده به اتباع ساکن در این مناطق مسئول کردیم.

وی ادامه داد: در مناطقی که سیل جاری شده بود، تعدادی از مهاجرین و اتباع هم آسیب دیده بودند البته آسیب جسمی نداشتیم اما منازل و وسایل زندگیشان درگیر سیل شده‌ بود بنابراین با وجود تعطیلات، توانستیم اقلام مورد نیز آنان را با توجه به درخواست استان ارسال کنیم و با هماهنگی‌های فوری با سازمان‌های بین‌المللی و شرکای بین‌المللی در راس آن‌ها کمیساریای عالی پناهندگان بلافاصله بعد از ایجاد آرامش اولیه تیمی را برای برآورد نیازمندی‌ها به آن مناطق ارسال کردیم.

مدیر کل امور اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور افزود: حدود 38 بازدید از استان‌های سیل زده انجام و حدود هزاران قلم کالای مورد نیاز ارسال شد. در حقیقت کمک‌های ارسالی هم برای ایرانی‌ها و هم برای اتباع خارجی ارسال شد. از طرفی در این بازدیدها مباحثی چون توجه به مسائل بهداشتی، آموزشی، مدارس، تامین معیشت و کمک برای بازسازی منازل آسیب دیده را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در امدادرسانی میان اتباع خارجی و داخلی هیچ تفاوتی وجود نداشت، گفت: بیشترین اتباع به ترتیب در استان گلستان، خوزستان سپس لرستان بودند. آمار دقیقی از اتباع حادثه دیده وجود ندارد و بایستی احصا شود همچنین سازمان‌های تخصصی که با وزارت کشور همکاری داشتند را مسئول کردیم تا به صورت ویژه به مشکلات اتباع خارجی رسیدگی کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها