کد خبر: 289721
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۳:۵۰:۱۹
| |

«اویل پرایس» گزارش داد؛

سرعت گرمایش زمین فراتر از پیش بینی‌ها است

مدل‌های قدیمی‌تر تغییرات آب و هوایی از افزایش گرمایش جهانی زمین بین دو و نیم درجه تا پنج درجه خبر می‌دادند که با پیگیری مدل‌های جدید می‌‌توان دریافت که مدل‌های پیشین بسیار محافظه‌کارانه بوده است و حجم کربن دی اکسید ورودی به جو بیش از پیش‌بینی مدل‌های قبلی است.

سرعت گرمایش زمین فراتر از پیش بینی‌ها است
کد خبر: 289721
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۳:۵۰:۱۹

اعتمادآنلاین| مدل‌های جدید علمی گزارش شده توسط مرکز ملی مطالعات اقیانوسی و جوی آمریکا از سرعت بیش از پیش گرمایش زمین خبر می‌دهد. همینطور گزارش شش مرکز ملی دیگر در زمینه مطالعات هواشناسی گواهی بر این مدعاست. در این صورت باید شاهد واکنش تصمیم‌سازان جهانی بر این مساله باشیم.

به گزارش اویل پرایس، مدل‌های قدیمی‌تر تغیرات آب و هوایی از افزایش گرمایش جهانی زمین بین دو و نیم درجه تا پنج درجه خبر می‌دادند که با پیگیری مدل‌های جدید می‌‌توان دریافت که مدل‌های پیشین بسیار محافظه‌کارانه بوده است و حجم دی اکسید کربن ورودی به جو بیش از پیش‌بینی مدل‌های قبلی است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا مدل‌های جدید هواشناسی از افزایشی بیشتر از مدل‌های قبلی خبر می‌دهند. دانشمندان منتظر می‌مانند که تا یک سال دیگر با نهایی شدن مدل علمی جدید به صحت و سقم بیشتری در این مورد برسند.

این مدل‌ها مبنای تصمیم‌گیری شورای بین دولتی گرمایش زمین سازمان ملل در سال 2021 خواهد بود که با وجود بحران‌های اخیر این شورا مبنی بر خروج عضو اصلی این شورا از پیمان‌های جهانی گرمایش زمین انتقادها به این شورا را بیشتر کرده است.

در صورت تایید این الگوی علمی تصمیمات مبتنی بر این الگو مهم خواهد بود. «جی اینسلی» یکی از کاندیداهای دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا شعارهای خود را مبتنی بر کنترل گرمایش جهانی زمین قرار داده است. این مدل‌ها تصمیمات این کاندیدا را برای ادامه فعالیت‌هایش تحت تاثیر قرار خواهد داد و البته باید دانست که اقدام‌های سیاستمداران تاثیر مستقیمی بر سرعت روند صعودی گرمایش جهان خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، مناظره‌های گرمایش زمین بین پذیرندگان این مساله و انکارکنندگان آن هر چه باشد، نتایج علمی نشان می‌دهد که وضعیت زمین رو به بهبودی نگذاشته است و این قضیه شرایط را برای انکارکنندگان این مساله بدتر و بدتر خواهد کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها