رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان اعلام کرد؛

افزایش 30 درصدی قیمت زمین و ساختمان در کرمان

محسن شهریاری رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان از افزایش قیمت مسکن در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: امسال و تاکنون شاهد افزایش حدود 30 درصدی قیمت زمین و ساختمان نسبت به سال قبل در کرمان هستیم.

افزایش 30 درصدی قیمت زمین و ساختمان در کرمان
کد خبر: 289752
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۴:۵۳:۴۰

اعتمادآنلاین| محسن شهریاری با اشاره به وضعیت مسکن در سال گذشته و سال‌جاری در کرمان، گفت: در پایان سال 96 و سال 97 شاهد جهش قیمت‌های مسکن در کشور و به تبعیت آن در استان کرمان بودیم هرچند که امسال افزایش قیمت‌ها به صورت ناگهانی و انفجاری نبوده اما متأسفانه به صورت آرام در حال رشد است.

وی از میزان اجاره بها و مشکلات مستأجران سخن به میان آورد و عنوان کرد: قیمت اجاره بها در سال‌جاری در استان کرمان نسبت به سال قبل تا 20 درصد و حتی در برخی مناطق بیشتر از این درصد افزایش یافته که متأسفانه باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای مستأجران شده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان از افزایش قیمت مسکن در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: امسال و تاکنون شاهد افزایش حدود 30 درصدی قیمت زمین و ساختمان نسبت به سال قبل در کرمان هستیم.

وی به تشریح دلایل افزایش قیمت مسکن پرداخت و تصریح کرد: رکود و تولید ناکافی مسکن در سال‌های گذشته از دلایل افزایش قیمت مسکن هستند؛ همچنین افزایش قیمت ارز بر قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها تأثیرگذار بوده که باعث افزایش قیمت تمام شده مسکن شده است.

شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا در بازار مسکن حباب وجود دارد؟ اظهار کرد: تصور نمی‌کنم در مورد قیمت ساختمان حبابی وجود داشته باشد اما در مورد قیمت زمین مقداری حباب وجود دارد.

وی به روند رشد معاملات مسکن اشاره کرده و افزود: معاملات مسکن در سال 97 رشد خوبی داشت اما امسال خرید و فروش دچار رکود نسبی شده و فروشندگان رغبتی به فروش ندارند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان با اشاره به معاملات مسکن در سایت‌های فروش و خرید مانند «دیوار»، عنوان کرد: در مورد سایت «دیوار» از طرف اتحادیه مشاوران املاک تهران اقداماتی انجام شده است؛ این سایت لطمات زیادی به مشاوران املاک وارد کرده علاوه بر آن افرادی از این سایت سوءاستفاده کرده‌اند و در این موارد پرونده‌های زیادی در دادگستری تشکیل شده لذا در این موارد مردم باید هوشیار بوده و دقت کافی در خرید و فروش به عمل آورند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها