در جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس چه خبر است؟

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی خلیج فارس با حضور قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در بندرعباس برگزار شد.

در جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس چه خبر است؟
کد خبر: 289803
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۶:۴۴:۱۸

اعتمادآنلاین| 6 استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان جنوبی، سیستان و بلوچستان در چهارمین جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس حضور داشتند. در این جشنواره بیش از 150 اثر شامل طراحی لباس و پارچه به بخش نمایش راه یافتند.

حمید قبادی دانا (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) در آئین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حضور و مشارکت جوانان در رویدادهای استانی بسیار ستودنی و موجب دلگرمی در کارهاست وقتی مشاهده می‌کنیم، جوانان این مرز بوم در هر نقطه از کشور با برنامه ریزی‌های ارزشمند خود تلاش بر تقویت جریان مد و لباس ایرانی اسلامی به خصوص بهره مندی از شاخص‌ها، نقش مایه‌ها و نمادهای بومی می‌کنند، انگیزه‌های تلاش برای دستیابی به جایگاه قدرتمند کشور افزایش می‌یابد.

قبادی با بیان توانمندی هنرمندان استانی اشاره کرد: این اقدامات موجب توسعه مد و لباس ایرانی با نگاه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای می‌شود.

مشاور معاون امور هنری در ادامه با تشکر از استان‌های مشارکت کننده در برپایی این رویداد تاکید کرد: لازم است جشنواره منطقه‌ای در تمامی استان‌های مجاور خلیج فارس و به صورت دوره‌ای برپا شود.

ویژگی‌های جشنواره استانی، نمایش هنر طراحی و دوخت فعالان این عرصه در زمینه‌های لباس کودک و نوجوان، لباس اجتماع بانوان و لباس اجتماع آقایان است که هرکدام در نوع خود می‌تواند زمینه لازم برای استعدادیابی را فراهم کرده و این در حالی است که روزبه‌روز شاهد رشد جمعیت دانشجوی رشته‌های طراحی پارچه و لباس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور هستیم.

در این آئین از دو طرح مجموعه زیورآلات با بهره گیری از نمادهای هرمزگان شامل زری دوزی و برکه که توسط خانم‌ها فاتح و نیکنام طراحی شده بود، رونمایی شد.

در ادامه این مراسم، اعضاء گروه طراحی آوس مجموعه لباس طراحی شده با بهره مندی و الهام از شکل نمونه ای از سنگ‌های کانی ویژگی‌های متعدد درمانی را به حاضران معرفی و ارائه کردند.

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی ـ اسلامی خلیج فارس از 9 تا 11 اردیبهشت 1398 در بندرعباس، بلوار غدیر، سالن حجاب در حال برگزاری است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها