کد خبر: 289840
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۸:۳۳:۲۶
| |

ماشین زرهی آژاکس تاتنهام را هم پشت سر گذاشت

تیم فوتبال آژاکس هلند که پیش از این با حذف تیم های بزرگ و پرافتخار رئال مادرید و یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا شگفتی ساز شده بود بامداد چهارشنبه و در دیدار رفت نیمه نهایی این لیگ تاتنهام را نیز مغلوب کرد.

ماشین زرهی آژاکس تاتنهام را هم پشت سر گذاشت
کد خبر: 289840
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۸:۳۳:۲۶

اعتمادآنلاین| بازیکنان جوان این تیم بامداد که در ورزشگاه تازه تاسیس «تاتنهام» به میدان رفتند یک بار دیگر دست به کار بزرگی زده و تاتنهام را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه یک برصفر شکست دادند.


«دنی واند بیک» دردقیقه 15 برای آژاکس دراین دیدار گلزنی و برتری تیم خود را رقم زد.


نخستین دیدار رفت مرحله نیمه نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ساعت 11:30 چهارشبنبه شب آغاز و بامداد پنجشنبه با برتری آژاکس به پایان رسید.


«مائوریسیو پوچتینو» سرمربی تاتنهام با توجه مصدومیت « هری کین» و محرومیت «سون هیونگ مین» بهترین گلزنان خود در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا با تیم خود را با تغییراتی که در خط حمله ایجاد کرد با ترکیب هوگو لوریس، آلدروایرد، تریپیر، سانچس، فرتونگن، وانیاما، رز، اریکسن، دله آلی، لوکاس مورا، و یورنته به زمین فرستاد.


همچنین اونانا، ولتمن، دی لیخت، فن دیبیک، تاگلیافیکو، نرس، تادیچ، دی یونگ، بلیند، شونه و یاش با تصمیم «اریک تن هاگ» از ابتدا در ترکیب آژاکس قرار گرفته و رو به روی تاتنهام بازی کردند.


بازیکنان آژاکس در دقایق ابتدایی این دیدار با بازی روان خود کنترل توپ و میدان را دراختیار گرفتند.


آنان دراین دقایق با آوردن بازی بر روی زمین و پاس های کوتاه و سرعتی متعدد خود، بازیکنان تیم میزبان را سردرگم کرده و خود نمایی کردند.


پس از گذشت چندین دقیقه از سیطره بازیکنان این تیم درزمین بازیکنان تاتنهام بربازی مسلط شدند.


دردقیقه 15 بازیکنان آژاکس در یک ضد حمله سریع خود را به پشت محوطه جریمه تاتنهام رساندند و با فرار دو مهاجم این تیم از تله آفساید گیری مدافعان حریف واند بیک با «هوگو لوریس» سنگربان تاتنهام در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با شوتی دقیق توپ را به قعر دروازه این دروازه بان فرستاد.


از آنجا که به نظر می رسید این گل در آفساید مهاجمان آژاکس به ثمر رسیده است بازی برای دقایقی متوقف و داور پس از مشورت تلفنی با ناظران و کمک داوران گل را پذیرفت.


در ادامه بازیکنان آژاکس باز هم موقعیت هایی بدست آوردند اما این فرصت ها برای این تیم از دست رفت.


دردقیقه 33 «یان فرتونگن» مدافع پیش تاخته تاتنهام در محوطه جریمه آژاکس با ضربه محکم دست دروازه بان این تیم از ناحیه سر و صورت به شدت مجروح و بلافاصله کادرپزشکی اسپرزها وارد زمین شده و مداوا بر روی این بازیکن را آغاز کردند.


اما به دلیل شدت جراحات تلاش پزشکان و مداوای آن مثمرثمر واقع نشد و پس از توقف 3 دقیقه ای فرتونگن با تشویق مکرر هواداران در حالیکه قادر به کنترل خود نبود با کمک از زمین بازی خارج و به بیمارستان رفت تا «موسی سیسوکو» جانشین او در زمین شود.


دراواخر نیمه نخست بازیکنان تاتنهام برای دستیابی به گل تساوی بسیار تلاش کردند اما موقعیت های این تیم یکی پس از دیگری از دست رفت و با سوت «آنتونیو متئو لائوس» داور اسپانیایی این دیدار بازیکنان به رختکن رفتند.


نیمه دوم را بازیکنان تیم تاتنهام توفانی آغاز کردند تا با غافلگیری بازیکنان جوان حریف به گل برسند اما اینگونه نشد و تلاش آنان نتیجه ای نداشت.


در ادامه این دیدار باز هم بازیکنان دو تیم به روی دروازه یکدیگر حملات جدیدی را طراحی کرده اما هیچکدام از این حملات منجر به گل نشد.


در دقیقه 78 شوت عرضی «دیوید نرس» مهاجم برزیلی آژاکس به دیرک افقی دروازه تاتنهام برخورد کرد و با بد شانسی گل نشد.


درادامه کادر فنی دو تیم دست به تغییراتی در ترکیب تیم خود زدند «بن دیویس» به جای «دنی رز» و «فویت» جانشین«تریپیر درتیم تاتنهام و «مازراوی» جای «شونه» را درترکیب تیم آژاکس گرفت.


اما تغییرات ایجاد شده در ترکیب بازیکنان دو تیم در تغییر نتیجه این دیدار تاثیری نداشت و این دیدار تماشایی با نتیجه یک برصفر به پایان رسید.


دیدار برگشت دو تیم چهارشنبه شب نوزدهم اردیبهشت ماه در ورزشگاه خانگی آژاکس «یوهان کرایف آرنا»برگزار می شود.
تیم بارسلونا در دیگر دیدار رفت این مرحله چهارشنبه شب با تیم لیورپول دیدار می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها