رئیس انجمن صنفی گاوداران:

کمبودی در عرضه نهاده‌های دامی نداریم / نرخ خرید شیر خام تغییری نداشته است

مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ خرید شیرخام از دامداران هیچ‌گونه تغییری نداشته است.

کمبودی در عرضه نهاده‌های دامی نداریم / نرخ خرید شیر خام تغییری نداشته است
کد خبر: 289884
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران ، با بیان اینکه اطلاعی از گرانی قیمت لبنیات ندارم، گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ خرید شیرخام از دامداران هیچ‌گونه تغییری نداشته است، در حالیکه 27 فروردین قیمت تمام شده تولید را براساس هزینه‌های جدید به سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر بررسی دفاتر قیمت تمام شده و اعلام نرخ جدید را در دستور کار خود قرار دهند.

وی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را 2 هزار و 570 تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو شیرخام با متوسط نرخ 2 هزار تومان و با احتساب جوایز درصد چربی و پروتئین بالا 2 هزار و 150 تا 2 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

مقدسی با بیان اینکه نهاده دامی به اندازه کافی وارد بنادر شده است، افزود: با وجود آنکه بارگیری و حمل و نقل نهاده‌ها به کُندی انجام می‌شود، از این رو وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی موضوع است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: هم اکنون با مطرح شدن مجدد بحث‌های پشت بارنامه، حمل و نقل نهاده‌های دامی به سختی انجام می‌شود که از طرفی دامداران به سبب آنکه گاو موجود زنده است؛ بنابراین برای جلوگیری از گرسنگی دام مجبور است که هر قیمتی که راننده پشت بارنامه تقاضا می‌کند، بپردازد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هیچ یک از نهاده‌های دامی نداریم، بیان کرد: البته دامداران به سبب تاخیر در بارگیری، بخش اعظم نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول درباره تاثیر حذف ارز 4200 تومانی از واردات گوشت بر قیمت دام زنده گفت: با حذف ارز 4200 تومانی از واردات گوشت، قیمت هر کیلو گوساله نر زنده از 38 هزار به 33 تا 34 هزار تومان تقلیل یافته که این نرخ کاملا منطقی است.

مقدسی با بیان اینکه فاصله تولید تا عرضه به سبب وجود دلالان و واسطه‌ها بالاست، اظهار کرد: اگرچه در هفته‌های گذشته قیمت هر کیلو گوشت گوساله به 130 هزار تومان رسیده بود، اما هم اکنون به 118 هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان قیمت گوشت را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: اگر دولت در بحث قیمت گذاری‌ها دخالت نکند بدون تردید قیمت گوشت به سبب بحث عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها